Jump to content
Sykepleiediskusjon

TT - kort


Trine S

Recommended Posts

Hva må til for at en eldre mann skal få TT kort som han kan bruke til taxi.

Jeg vet om en som eg mener har rett på det, men legen vil ikke gi det til han. Er det noen annen vei å gå for å få TT - kortet.

Mannen er over 80 år, har hatt slag for et halvt år siden..

Men kan gå et lite stykke før han blir sliten, og han har begynt å bli litt ustødig/svimmel!

Link to comment
Share on other sites

Var det eg og mente santi.. :rolleyes:

Legen mener han må få litt mosjon, han e helt "på tryne".. I vinter gikk han to mil for å komme seg til legen for det er dårlig med buss der han bor, men tenk om han hadde falt og slått seg.. off eg klarer ikke å tenke på hva som kunne skjedd.. Men eg skal inn og se på de nett sidene, så kanskje jeg får til å ordne det for han.. :D

tusen takk for svar.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sjekket litt med kommunen her og det er pasientene våre på sykehjem som mistet retten til TT-kort for en del år siden.Derfor jeg trodde det var opphørt.

Det finnes fortsatt i kommunen, men er visst beregnet for folk opp til 67 år og institusjonsbrukere får ikke lenger.

 

http://www.skien.kommune.no/Tjenester/Tjenester-a---a/TT-kort/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Talte nett med ergo ang dette. TT-kort ordninga er redusert det er visst heilt ok at ein skal kunne gå 4km! til busshaldeplass (Med rullator eller andre hjelpemidler som kan kompensere for bortfall av gåfunksjon) og skaden må ha oppstått før fylte 70. Finnst det frivillighetssentral i din kommune kan dette kansje vera verd eit forsøk å ta kontakt med desse for å få hjelp til transport?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy