Jump to content
Sykepleiediskusjon

Statusjobber


Lira

Recommended Posts

Hei!

 

Føler dere at det er forskjell på "status" ettersom hvor en jobber? De fleste i dag ønsker å jobbe på sykehus etter endt utdannelse, svarene på hvorfor er veldig varierte, noen mener at de vil bli bedre på prosedyrer, noen mener det ikke er utfordringer i eldreomsorgen, noen ønsker ikke å ha mye ansvar alene og noen mener at det ikke gir noe status/at det er annenrangs. Dette er noen svar jeg har fått når jeg har spurt studenter. Jeg ser også en forskjell mellom "status" på å jobbe i psykiatrisk hjemmetjeneste vs somatisk hjemmetjeneste.

 

Hva tenker dere? Føler dere at det ER mer status å jobbe på sykehus vs feks sykehjem? Eller er det mer status å jobbe i privat sektor?

Link to comment
Share on other sites

Har følt en del på dette med status både når jeg jobbet i sykehus og i kommune. Er liksom litt stas å si at en jobber i overvåkning eller intensiv. På den andre siden veldig irriterende hvis sykepleier i sykehus rapporterer til sykepleier i kommunehelsetjenesten på en slik måte at man oppfatter at tankene om kompetansen til spl. i komm. ikke er særlig høy. Det kom godt med å ha praksis fra sykehus når jeg jobbet i kommunen.

 

Jeg synes det er veldig mange utfordringer i kommunehelsetjenesten, men synes det skjer mye med organiseringen av tjenesten, som får konsekvenser vi burde reagere samlet på. For eksempel tettpakkede arbeidslister der oppdragene er tidsberegnet med knappe marginer .........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy