Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bør sykepleiere bruke privat mobiltelefon når de er på jobb?


Cathrine

Recommended Posts

Hva mener dere, bør personalet få lov til å bruke privat mobiltelefon på sykehus/sykehjem.

Jeg ser ihvertfall at dette kan være uheldig i forhold til ivaretagelse av hygiene, taushetsplikt og ikke minst at det forstyrrer i den direkte kontakten med pasienten.

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på om man går rundt med mobilen i lommen? Det hadde jeg syns var rart med mindre man unntaksvis venter en viktig samtale... Vet noen har hatt inne bud på hus etc og MÅ være tilgjengelig, men da har de hatt den på lydløs og selvfølgelig ikke snakket inne hos pasientene.

 

Har min mobil på pauserommet og ser ikke noe galt i det i fht det du nevner over :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ja jeg mente å ha med seg mobilen i lomma. Å ha den på pauserommet har jeg ingen betenkligheter med ;)

greit å ha den på pauserommet. Å ha den i lommen med lyden på synes ejg er upassende. Private samtaler og sms får man ta i pausene. Venter man en utrolig viktig tlf kan man vel til nøds ha vibrasjon på eller be vedkommende ringe på kontortlf. Har selv hatt tlf i lommen på jobb, selv om lyden er av så går en jo stadig å kikker på den. Uhygenisk er det jo også.

Link to comment
Share on other sites

Nei, synes ikke det noen ting fore og ha mobilen i lomma. Verken på sykehus, sykehjem eller hjemmesykepleien. Med veldig få unntak selvfølgelig. Bassilusker, og samtaler i vær og vind. Jeg blir nesten litt irritert hvis jeg ser tlf i lomma på dem. En uting. Er man på jobb, så er man på jobb. Dessuten er det de som har ganske høylytte samtaler om ting som rett og slett ikke passer seg. Det er vel ikke så vanskelig å ha den på pauserommet og sjekke dem med jevne mellomrom?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy