Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen eldre elever der ute??


eleven

Recommended Posts

Jeg går fremdeles på vidregående skole, og har noen spørsmål :) Jeg lurer på om jeg skal bli sykepleier eller lege så det er fint med svar :)

 

Hva er karaktersnittet for å komme inn på HIST (høgskolen i Sør Trøndelag)?

 

Er det mulig og ta noen ekstrafag på privatskole smatidig som man studerer sykepleie?

 

Hvordan jobber man som Operasjonssykepleier/kardiologisk sykepleier?

 

Hva er pensumet til HIST?

 

Er det å ha helsefagarbeider i bunnen et pluss?

 

På forhånd tusen takk for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

 

Jeg er litt usikker på hva du mener når du skriver om det er mulig og ta noen ekstrafag på privatskole samtidig som man studerer sykepleie. Hva slags ekstrafag skulle det være? I utgangspunktet kan jeg si at sykepleiestudiet er såpass krevende at det vil nok være vanskelig å ta noen andre fag ved siden av.

 

Her kan du lese om kardiologisk sykepleie og operasjonssykepleie:

 

http://www.hib.no/studier/studie.asp?studieID=B60KARD

http://student.hib.no/fagplaner/ahs/operasjonsykepleie/operasjon05.htm

 

Håper du ble litt klokere, de andre spørsmålene håper jeg noen andre kan svare på.

Link to comment
Share on other sites

Hei, snittet for å komme inn på sykepleien HIST i år var 4,4 om jeg ikke husker helt feil, dette er da på primærvitnemålet.

 

Hva mente du med om du kan ta fag som privatist mens du går sykepleien? Du kommer ikke inn på sykepleien uten bestått vgs, dvs bestått i alle fag, med minimum et snitt på 4,4, men om du går inn på samordna sine opptak finner du mer der, og dersom du leser på hist.no og går der det står ny student, så finner du også pensumlister/fagplan ol. der ;)

 

Det er alltid et pluss med helsefaglig bakgrunn når du søker sykepleien, da har du noe av det grunnleggende allerede i bunn på en måte, så første året blir kanskje litt lettere.

 

Det med operasjonssykepleier/kardiologisk sykepleier overlater jeg til noen andre, da jeg blir 1.års student i år ;)

 

- Benedicte

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy