Jump to content
Sykepleiediskusjon

En liten presentasjon :)


Recommended Posts

Hei!

 

Det er vel vanlig høflighet å presentere seg selv, så her kommer det noen ord om meg. :)

 

Jeg kom veldig tilfeldig over dette forumet når jeg satt og googlet noe innen sykepleiefaget, og fant fort ut at det kunne være spennende å bli medlem av et forum der man primært sett diskuterer jobb og fag:)

 

Jeg er i 20-årene - vel, i allefall i ca 4 uker til - har mann, 3 barn, hus, 2 biler og 2 katter ;) Det man kan kalle vel etablert, altså. I juni 2008 sto jeg endelig med vitnemål og sykepleierautorisasjon i hånda, etter 4 år på høyskolen her jeg bor(hadde 1 års permisjon med mellomste barnet midt i studiene).

 

Startet å jobbe i hjemmesykepleien like etter endt skolegang, og der er jeg fortsatt. Grunnen til at jeg valgte hjemmesykepleien er flere, blant annet at jeg ønsket å jobbe litt i eldreomsorgen, i allefall en periode, fordi jeg ønsket varierte arbeidsoppgaver og også på grunn av arbeidstid. Her i kommunen går ikke barnehage/sfo's åpningstider opp med når man starter på jobb de fleste plasser på sykehuset f.eks.

Arbeidsplassen min er et slags bokollektiv, eller et leilighetskompleks om man kan si det sånn. Siden det alltid er bemanning på dette huset, har vi brukere som er ganske mye dårligere enn de som bor hjemme der de alltid har bodd. Vi har også noen som er veldig friske og spreke, så variasjonen er stor. Har forøvrig en 50% fast stilling, og tar noen ekstravakter.

 

Ettersom tiden går, tenker jeg nå mer og mer på videreutdanning. Har alltid hatt lyst til å bli jordmor, men ser ikke helt hvordan vi skal få det til å gå opp økonomisk med bare en inntekt i 2 år. Så jeg får nok spekulere litt lenger før jeg tar en avgjørelse, alternativet blir vel å spare opp litt kapital, og evnt. ta en videreutdannelse som ikke er lenger enn et år. Helsesøster, kanskje?

 

Tja, det var nå "litt" om meg, gleder meg til å bli bedre kjent med dette forumet og dere som er her inne :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy