meli07 Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Hei! Er det noen som vet hvor vi kan finne en forskningsartikkel på nett? Har prøv sykepleie.no / tidskrift.no og forskning.no, jeg fant ikke hva jeg vil:-( Hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianne Posted September 11, 2011 Report Share Posted September 11, 2011 Hei! Er det noen som vet hvor vi kan finne en forskningsartikkel på nett? Har prøv sykepleie.no / tidskrift.no og forskning.no, jeg fant ikke hva jeg vil:-( Hjelp Hva slags tema leter du etter? Her er andre databaser som vi bruker på skolen: cinahl, helsebiblioteket, idunn, medline, pubmed og svemed.. (Jeg har også hatt god nytte av google scholar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
meli07 Posted September 18, 2011 Author Report Share Posted September 18, 2011 om parkinson. tenkt å finne en artikkel om hvordan kan sykepleier støtte pårørende for eksampel Men det går an å bruke Google scholar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianne Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 om parkinson. tenkt å finne en artikkel om hvordan kan sykepleier støtte pårørende for eksampel Men det går an å bruke Google scholar? Ja, det går fint an. Jeg gikk inn på helsebiblioteket og søkte på pårørende, fant mange fine treff: http://sok.helsebiblioteket.no/search?query=p%C3%A5r%C3%B8rende&v%3Asources=nokc-patient-bundle Og her er en liten oversikt over databaser som vi bruker (under helse/sosialfag): http://bib.hiof.no/nor/biblioteket/artikler&PHPSESSID=bkpc461j1lpae16are09amo193 En annen ting du kan gjøre, er å finne en lærebok som omhandler dette temaet og søke på forfatteren av boka, kanskje har han/hun forsket på temaet.. Eller kanskje forfatteren selv refererer til vitenskapelige artikler i en bok som du kan søke opp og bruke. Lykke til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meli07 Posted September 25, 2011 Author Report Share Posted September 25, 2011 Tusen takk for hjelp:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.