Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kirurgisk avd?


Guest Jimbo

Recommended Posts

Hei! Jeg er nå sykepleierstudent på andre året og har fått tilbud om en jobb som pleieasistent på en kirurgisk avdelig. Har til nå jobbet på sykehjemmet jeg var i praksis det første året, og trives egentlig greit der. Lurer derfor litt på hva jeg vil få oppleve, type arbeidsoppg etc det vil være på en kirurgiskavd som asistent? Syns jo også at det høres litt skummelt ut.. Noen med erfaringer og innspill?

 

Mvh Jimbo

Link to comment
Share on other sites

Guest Ida Marie

Hei.

 

Jeg har ikke jobbet på kir, men på med. avd. og det er jo litt det samme...

 

Der som jeg jobber har man mange oppgaver som pleieassistent. For det meste er det jo stell, mat, og generelt passe på at pasientene har det bra. På sykehus er det jo ganske forskjellige funskjonsnivå på pasientene og man kan dermed ende opp med å ha ganske så oppegående pasienter til tider som trenger lite hjelp. Jeg syntes det varierer veldig, og det er det jeg liker så godt med å jobbe på sykehus kontra sykehjem(har jobbet på sykehjem som pleieassistent i ca 8 år)

 

Det som er bra med sykehus er at man får øvd på en del prosedyrer som man ikke kommer borti på sykehjem. Jeg setter PVK, legger inn kateter, henger opp antibiotika, setter injeksjoner og mye mer. Dette er nok litt avhengig av om spl stoler på at du kan det eller ei, men jeg blir alltid møtt veldig positivt når det er noe jeg ikke kan men gjerne vil lære. Da tar spl seg gjerne tid til å vise meg hvis de har tid:-)

 

Hvis du kunne tenke deg å jobbe på sykehus npr du er ferdig utdannet er jo kir. avd. absolutt noe å tenke på:-)

Link to comment
Share on other sites

hei,

 

jeg har jobbet på en ortopdisk sengepost i 3 år nå, begynte der som student. Du lærer vanvittig mye der!!! jobbet først på sykehjem men byttet til orto etter å ha vært der i praksis. Det er så mye prosedyrer daglig og stadig utskiftning av pasienter i alle aldersgrupper.

 

Jeg ville byttet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy