Jump to content
Sykepleiediskusjon

psykiatripraksis


elin.k.

Recommended Posts

Jeg er 2. års sykepleierstudent som om et par uker skal i psykiatripraksis på en avdeling for 1. gangspsykotiske unge/unge voksne. Er det noen som har noen erfaringer fra tilsvarende? Hva man møter, for det første, men smarte ting å fokuserere på i denne type praksis? Takknemlig for innspill, da jeg er veldig usikker på hvordan best møte dette. Har lest endel i det siste, om akutt psykiatri, og det virker akkurat nå litt overveldende med alt man må tenke på av hva man sier og gjør, hvordan man oppfører seg osv Ikke mye rom for spontane uttalelser, kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde psykiatripraksis på en akuttavdeling, så ikke helt det samme, men vi hadde også mange unge pasienter. Jeg var også veldig redd for å si og gjøre noe feil. Det viste seg at det ikke var noen grunn til det for min del i hvertfall... Du finner ut av det etterhvert :) Jeg hadde i forkant av praksisen satt opp at kommunikasjon var et av de temaene jeg så på som mest utfordrende, og lærte veldig mye om kommunikasjon i løpet av praksisen. Jeg lærte også veldig mye om de ulike diagnosene (ulike psykoser, schizofreni, manier, personlighetsforstyrrelser, dobbeltdiagnoser rus/psykiatri), da symptomene var veldig klare på avdelingen. Det kan være overveldende i begynnelsen, men jeg ble i hvertfall raskt trygg i avdelingen. Sikkerheten til personalet var også veldig godt ivaretatt. Når det gjelder prosedyrer er det ikke mye. Jeg hadde en del medikamenthåndtering, i.m injeksjoner og kateterisering.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy