Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier, noe for meg?


Guest Astri

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er snart ferdig med VGS, og grubler og grubler på hva jeg skal bruke de neste årene på. Jeg har lenge tenkt på å studere sykepleie. Spesielt etter å ha vært gjennom sykdom selv de siste årene (dog lite på sykehus). Jeg har funnet ut at jeg har lyst til å jobbe med mennesker, og spesielt som støttespiller i vanskelige situasjoner. Jeg elsker å snakke med mennesker, og har generelt aldri hatt problemer med å få kontakt andre. Jeg holder også på med mitt andre år med psykologi på skolen, og får hver eneste uke bekreftet hvor interessant jeg syns mennesker er.

 

Grunnen for at jeg skriver dette er vel fordi jeg vet så lite om hva jeg går til. Det er det som får meg til å tvile mest. Jeg er fortsatt i en sykdomssituasjon, men klarer meg helt fint på VGS. Jeg går på en av skolene med høyest snitt i området, og bor i et område hvor elevene visstnok skal være av de flinkeste i landet. Det jeg egentlig lurer på er altså om arbeidsmengden og det som kreves av eleven et stort hopp fra VGS? Jeg er veldig motivert til studer, og er klar for å legge inn en stor innsats, men på et punkt sier også kroppen stopp.

 

Har noen noen andre synspunkter på hvorfor det er bra å studere sykepleie (eller hvorfor det ikke er det), er det bare fint å slenge det med. Jeg håper på å få svar, for selv om det er nesten 3 mnd til jeg må bestemme meg er det tross alt bare resten av livet jeg skal gjøre et valg om.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å svare på dette, men det er relativt krevende å studere sykepleie. Jeg vet jo heller ikke hvilke begrensinger helsen din setter for deg.

Men du virker motivert og har jo endel personlig erfaring som langvarig syk, som sikkert kommer godt med når du skal jobbe som sykepleier. Hvis du virkelig brenner for dette ville jeg tatt sjansen og prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med utmattelse etter vaksine. Fungerer som "frisk" mesteparten av året, men kroppen blir tung i vintermnd, da spesielt desember - februar. Jeg er 90% sikker på at jeg søker, men frykter jo selvfølgelig å ikke klare å fullføre. Takk for svar uansett, jeg liker å tro motivasjonen tar meg et langt stykke alene :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy