Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har du opplevd seksuell trakassering?


Guest Martine

Recommended Posts

Guest Martine

Hei!

 

Vi er tre journaliststudenter ved Høgskolen i Oslo, som i disse dager jobber med å kartlegge i hvilken grad seksuell trakassering forekommer på arbeidsplasser i det norske helsevesen, i første rekke sykehus.

 

Etter å ha undersøkt litt har vi funnet ut at det er gjort svært lite for å kartlegge seksuell trakassering mellom kolleger i helsesektoren, og vi tror det finnes mye grums på dette feltet.

 

Derfor prøver vi oss her på dette forumet, for å se om vi kan lodde stemningen blant dere som jobber i helevesenet. Har du opplevd noe ubehagelig selv, eller kjenner du noen som har det? Er det noen arbeidsplasser hvor seksuell trakassering mellom kolleger er mer vanlig enn andre steder?

 

 

Gi gjerne et svar i denne tråden, eller send meg en mail på martine.grymyr@gmail.com

 

 

Takker på forhånd for interessen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Aldri opplevd noe fra kollegaer jeg heller og tror kanskje teorien deres om at det finnes mye grums ikke holder mål i dagens Norge. Etter mitt syn ville slikt bli slått hardt ned på av andre kollegaer veldig raskt, men jeg har aldri hørt om et eneste tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest gjest :)

Vet ikke om det går under seksuell trakassering, men ubehagelig var det hvertfall. Da jeg var student og var med på min første operasjon skulle den ene legen følge meg ut og vise hvor jeg fant meg drikke. Da vi skulle gå tilbake begynnt ehan å fortelle meg hvor vakker jeg var og inviterte meg gjentatte ganger til å komme hjem til han. Jeg takket nei, og gikk videre. Han stoppet meg, fortsatte med "vakker snakket" og spurte om han kunne få gi meg en klem. Da jeg sa nei trakk han meg inntill seg og klemmte hele kroppen sin mot meg.

Ble ikke flere operasjoner i den praksisen :)

Link to comment
Share on other sites

[quote name=gjest :)' timestamp='1337190572' post='14341]

Vet ikke om det går under seksuell trakassering, men ubehagelig var det hvertfall. Da jeg var student og var med på min første operasjon skulle den ene legen følge meg ut og vise hvor jeg fant meg drikke. Da vi skulle gå tilbake begynnt ehan å fortelle meg hvor vakker jeg var og inviterte meg gjentatte ganger til å komme hjem til han. Jeg takket nei, og gikk videre. Han stoppet meg, fortsatte med "vakker snakket" og spurte om han kunne få gi meg en klem. Da jeg sa nei trakk han meg inntill seg og klemmte hele kroppen sin mot meg.

Ble ikke flere operasjoner i den praksisen :)

 

det går DEFINITIVT under seksuell trakassering og er fullstendig uakseptabelt!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Stian

[quote name=gjest :)' timestamp='1337190572' post='14341]

Vet ikke om det går under seksuell trakassering, men ubehagelig var det hvertfall. Da jeg var student og var med på min første operasjon skulle den ene legen følge meg ut og vise hvor jeg fant meg drikke. Da vi skulle gå tilbake begynnt ehan å fortelle meg hvor vakker jeg var og inviterte meg gjentatte ganger til å komme hjem til han. Jeg takket nei, og gikk videre. Han stoppet meg, fortsatte med "vakker snakket" og spurte om han kunne få gi meg en klem. Da jeg sa nei trakk han meg inntill seg og klemmte hele kroppen sin mot meg.

Ble ikke flere operasjoner i den praksisen :)

 

Dette ville jeg ha rapportert! Dette er seksuell trakassering og er absolutt ikke greit!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy