Jump to content
Sykepleiediskusjon

Trenger din ærlig mening angående valg av høgskole


lirwa

Recommended Posts

Da er det min tur til å søke sykepleierutdanning til høsten !!

 

Trenger hjelp til å velge en bra faglig orientert høgskole. Vil særpregent velge en høgskole med best relatert fagkunnskaper og godt miljø :)

 

Er åpen for andre forslag, men vil gjerne ha råd fra folk som går på de forskjellige høgskolene!!

 

Akkurat nå ligger lovisenberg på øverste liste og så diakonhjemmet deretter høgskolen i Oslo...

 

Ser frem til gode råd :D

 

Sykepleier stolthet! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Selv går jeg på Lovisenberg, og trives veldig her. Det er kanskje litt av problemet med å spørre andre studenter om råd, man vil vel omtrent alltid anbefale sin "egen" skole, med mindre man har spesielt dårlige erfaringer. Begge skolene vektlegger diakoni i stor grad, og har ellers færre elever og mindre lokaler enn f.eks. HiOA. Jeg har så klart aldri gått på Diakonhjemmet, men for min del liker jeg at det meste av forelesninger er obligatoriske, men det avhenger litt av hva hver enkelt foretrekker. Det er ikke noe enkelt valg, men jeg vil anbefale deg å dra på åpen dag på begge skolene, det gjorde jeg i fjor, og min erfaring var at hvis du faktisk har møtt personalet og sett lokalene får du en sterkere magefølelse. Ikke hør på oss studenter, ta avgjørelsen selv. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest Marthe

Enig med de to over, HiOA og HiØ har ganske dårlig rykte på seg. Ellers studerer jeg i Elverum, og er veldig fornøyd med det :) Bare å komme med spørsmål om studiestedet om det er noe du lurer på :)

Link to comment
Share on other sites

Guest 3. årsstudent

Jeg går på høyskolen i Østfold og er veldig fornøyd med skolen. Eneste minuset er at skolen har mange studenter og det er vanskelig å skaffe nok praksisplasser til alle. Derfor må noen ha praksis på poliklinikker, akuttmottak, legevakt osv.. Ellers er det jo alltid noen som er misfornøyd uansett hvilken skole det gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy