Jump to content
Sykepleiediskusjon

Anatomi og fysiologi


M0n@

Recommended Posts

Er dette vanskelige tema?

 

har søkt på spl til høsten, og har et mål å komme inn på jordmorskolen etterpå. må derfor ha gode karakterer.

har trebarn under 5 år, så vet det blir travelt og har derfor tenkt å begynne å smugtitte litt på de temaene der det er tester med karakterer.

 

noen anbefalinger på hva jeg kan og må lese på?? og hvilke bøker som er bra :)

Link to comment
Share on other sites

Anatomi og fysiologi er et veldig viktig grunnlag for resten av studiet. Vil anbefale deg å gå inn på nettsidene til den/de skolene du har søkt på og finne frem pensumlistene der. Ofte er det Menneskekroppen og/eller Det friske og det syke mennesket som dekker mesteparten av pensum. Jeg har begge deler, og er mest fornøyd med sistnevnte som er et verk på 6 bind. Med dette verket trenger du ingen andre bøker når du skal begynne på sykdomslære, men det må du hvis du kun kjøper Menneskekroppen.

 

Lykke til med studiene!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg syns Menneskekroppen er en elendig bok. Jeg kjøpte Anatomisk Atlas ved siden av og brukte kun dette. Jeg ville begynt å lese på anatomien nå i sommer hvis du har sjansen til det. Det er ihvertfall en fordel å vite litt hvor de forskjellige organene ligger osv. Jeg kunne ikke mye om dette selv for å si det sånn...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy