Jump to content
Sykepleiediskusjon

Varsel om stryk


Guest Chris

Recommended Posts

Jeg har nå hatt midtvurdering i andre sykehuspraksis og har fått varsel om stryk.

Grunnet til at jeg har fått dette er fordi jeg viser for lite initativ og har vansklig for å kommunisere på grunn av stress og nervøsitet. Vet dette ikke passer for sykepleieryrket, men det er dette jeg vil. Og for å bestå må jeg absolutt jobbe med dette. Hvordan kan jeg klare å vise meg frem, ta mer plass, være masete og ha et godt kroppsspråk som viser at 'dette vil jeg'? Høres jo ganske logisk ut, men hvordan kan jeg komme over den barrieren? Virker ganske dystert, men er fullt motivert for å klare dette. Tips? Takk! :)

Link to comment
Share on other sites

Uff da.. Dette var leit å høre.. Du trenger nødvendigvis ikke ta så mye plass og være masete. men å lese seg opp på pasientenes diagnoser er lurt og stille spørsmål til veileder som viser at du har interesse for faget. Lag deg ukeplaner hvor du planlegger din egen læring og tar ansvar for de pasientene du har. Hvem har du vansker for å kommunisere med? Veileder og medarbeidere eller pasienter?

Link to comment
Share on other sites

Huff, så leit! Hvor lenge har du igjen av praksis? Hvor langt har du kommet i studiet? Det å lese seg opp på aktuelle diagnoser er absolutt et godt råd. Still masse spørsmål til kontaktsykepleier, og vær litt frempå i forhold til gjennomføring prosedyrer. Kast deg uti det. Hvordan føler du at kommunikasjonen er i forhold til pasientene? Trives du med kontaktsykepleieren din? Hva med veileder fra skolen? Husk at løpet ikke nødvendigvis er kjørt dersom det verste skulle skje, og du stryker denne gangen. Du vil i så fall måtte ta praksisen på nytt, og man får vel to sjanser mener jeg å huske. Nå må du bare sette alle kluter til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy