Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bytte av jobb?


Muggfrid

Recommended Posts

Litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men :D

 

Jeg har jobbet på en ortopedisk avdeling i litt over et år nå, og kjenner at jeg begynner å bli veldig lei tunge pasienter og nesten bare stell, ikke er jeg spesielt interessert i ortopedi heller. Har hørt at man lærer veldig mye praktisk på gastrokirurgen og lungemedisin, vurderer å søke meg på en av de, fordi jeg er mye mer interessert i fordøyelsen og lungene.

 

Det jeg egentlig lurer på er hvilke arbeidsoppgaver jeg som student vil få? Er jo begrensa hvilke prosedyrer man kan være med på, og på en lungemedisinsk avdeling ser jeg for meg at det ikke er fullt så mange tunge stell-pasienter som på en kirurgisk avdeling. Jeg trives veldig godt på ortopeden, men føler jeg står litt fast nå, og trenger litt mer variasjon. Noen med erfaringer fra gastro og/eller lunge? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe erfaring fra de postene selv, men jeg har hørt flere som har sagt at det er veldig tungt å jobbe på lungeposten. Antar at det kan stemme fordi mange sikkert er såpass preget av sykdommen sin og ofte kan være veldig kortpustet (f.eks. ved KOLS) og slitne, og dermed ikke orker å gjøre så mye selv - særlig i startfasen av en innleggelse.

 

Men det er nå bare hva jeg har hørt da. Kanskje noen her inne har efaring med lunge- eller gastropasienter, og kan komme med et bedre innspill :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy