Guest student vår 2012 Posted March 12, 2012 Report Share Posted March 12, 2012 Hei! Jeg lurte rett og slett på om dere som har tatt 1. året i Bachelor i sykepleie har noen tips til hva jeg kan forberede meg på før jeg begynner? Jeg skal begynne på bachelor i sykepleie til høsten (2012) og har denne våren veldig god tid, og har derfor lyst til å begynne å lese og forberede meg allerede, hvorfor ikke mener jeg ;-) Så det jeg lurte på er om noen her inne har noen tips til hva som trengs mest å forberede seg på? Konkrete tips på bøker jeg kan lese litt i som er relevant for 1.års-studenter? Tips taes imot med STOR takknemlighet! Mvh overivrig snart student ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianne Posted March 12, 2012 Report Share Posted March 12, 2012 Det er vel litt forskjellig pensum alt etter hvilken skole du skal begynne på. Men jeg tror mange av skolene har pensum i Grunnleggende sykepleie 1-3 og Menneskekroppen og/eller Det friske og det syke mennesket (Wyller). Veldig hyggelig å lese at du er ivrig.. :-) Ønsker deg lykke til videre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sissel Posted March 12, 2012 Report Share Posted March 12, 2012 Du kan lese grunnleggende sykepleie og anatomi og starte litt på sykdomslære og klinisk sykepleie. Det er fag som er gode å tjuvstarte litt på om du vil gjøre det godt på eksamen Lykke til ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest snart student Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 Tusen takk for gode svar! Da blir jeg nemlig enda mer motivert! God helg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.