GjestHamo Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 heiii plzzz hjelpppp meg med disse spørsmålene!!!!!!! oppgavene er 1 drøft etiske dilemma som kan oppstå i anvendelsesen av regelverk taushetesplikt og personvern. 2 bedømme situasjoner som gjelder unntakk fra taushetesplikt. 3 gjøre rede for anvendelsen av taushetesplikt og personvern i det daglige arbeid som helesesekretær. 4 gjøre rede for konsekvensen av brudd på taushetsplikten og personvernet. det var spørsmålene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Jeg vet ikke om du har lest her, men det vil kanskje hjelpe deg når du skal besvare spørsmålene : http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-064-005.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
GjestHamo Posted October 22, 2012 Author Report Share Posted October 22, 2012 ja,, jeg har lest dette ,, men det er litt vanskelig med drøfte og gjøre rede for ,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Drøfting betyr jo å se en sak fra forskjellige sider, for og imot. Tenk deg en situasjon du som helsesekretær kan komme opp i der du kommer i et etisk dilemma når det gjelder personvern og taushetsplikt. Ofte kan man komme i situasjoner der det ikke er et enkelt fasit svar. Gjøre rede for er det samme som å forklare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.