Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ullevaal


Jordmora

Recommended Posts

Jeg er utdannet der, har jobbet der og har født barn der!

Så jeg er en skikkelig Ullevål patriot.

Men dessverre er det en stund siden jeg jobbet der, så jeg vet ikke noe om tilbudende til de ansatte. Men har du vært inne på nettsiden til Ullevål? Der kan du blant annet lese litt i

Ullevål-nytt

Håper du vil trives. Hvor lenge skal du jobbe der?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er utdannet der, har jobbet der og har født barn der!

Så jeg er en skikkelig Ullevål patriot.

Men dessverre er det en stund siden jeg jobbet der, så jeg vet ikke noe om tilbudende til de ansatte. Men har du vært inne på nettsiden til Ullevål? Der kan du blant annet lese litt i

Ullevål-nytt

Håper du vil trives. Hvor lenge skal du jobbe der?

 

Hei - så flott å høre fra en patriot! Har sett på nettsidene deres og lest retningslinjer på DNLF sine sider. Jeg skal være der i 3 mnd.

Link to comment
Share on other sites

Spennende da, 3 måneder er jo en stund. Har du fått hybel inne på selve sykehusområdet?

Vi får håpe at noen som jobber der nå kan gi deg litt mer informasjon om Ullevål.

Jeg kan ihvertfall si at jeg som "pasient" var veldig fornøyd med fødeavdelingen. Jeg fikk noen komplikasjoner etter fødselen og ble veldig godt ivaretatt av jordmødrene der.

Nå er det jo mye "hummer og Kanari" arkitektonisk på Ullevål, så det ser ikke så pent ut. Men barnesenteret og fødeavdelingen ble bygget og totalt rehabilitert for ca. 10 år siden.

Vet ikke hvor kjent du er i Oslo., men Ullevål ligger ganske sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Hei, takk for svar. Jeg skal bo på hybel inne på området, så vidt jeg forstår. Finner vel ut av det over helga (reiser søndag). Er ikke kresen, men kommer sikert også til å savne huset og hagen min! Og mannen min! Men dette har jeg virkelig hatt lyst til å gjøre lenge. Blir sikkert et lite kultursjokk, og mye å lære på kort tid. Blir sikkert noen spørsmål til forumet om diverse!

Link to comment
Share on other sites

Oi, drar du allerede på søndag! Ja det blir nok uvant med en liten hybel når man er vant til hus og hage. De har mange hybler på sykehusområdet så det sikkert der du skal bo.

Vi får håpe de tar deg vel imot, og du må bare spørre i vei om det er noe du tror vi kan svare på.

Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor du tar denne sommerjobben og hvorfor du valgte Ullevål?

Link to comment
Share on other sites

Valgte Ullevaal pga stor kompetanse og fordi Oslo fristet fremfor Trondheim. Ville bo på egen hånd fremfor å flytte "hjem", og har flere av familien og venner i Oslo. Da ble valget lett. Ønsker å prøve norsk helsevesen og jordmorfag i en avgrenset periode!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg spent på hvordan du har det, for nå er du vel på Ullevål.

Lykke til imorgen, for det er vel din første arbeidsdag?

 

Hei!

hyggelig at du lurte på hvordan det hadde gått! Jeg kom på søndag, og flyttet inn i personalblokka i går. Flott utsikt fra 9. etasje, og med TV på rommet. Delt kjøkken og bad, men det er helt OK. Har vært innom jobben både i dag og i går, men begynner ikke offisielt før på mandag. Ville ha en uke å komme i orden på. Fornøyd med alt så langt, og været er en fin bonus! Jeg har lånt en sykkel så jeg kommer meg litt rundt, og om et par uker får jeg levert motorsykkelen min til fritidsbruk.

 

Skal komme med videre rapport når jeg er i jobb!

Link to comment
Share on other sites

Takk for oppdateringen :)

Klart jeg må høre hvordan det har gått, er jo spent på hvordan du har det på Ullevål.

Sikkert uvant å måtte dele bad og kjøkken. Håper ihvertfall du har et lite te kjøkken.

Gleder meg til nye oppdateringer når du kommer igang med jobben.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Takk for oppdateringen :rolleyes:

Klart jeg må høre hvordan det har gått, er jo spent på hvordan du har det på Ullevål.

Sikkert uvant å måtte dele bad og kjøkken. Håper ihvertfall du har et lite te kjøkken.

Gleder meg til nye oppdateringer når du kommer igang med jobben.

Hei! Beklager sent svar! Alt er vel, og jeg trives godt. Synes mye er veldig likt, om noe mer avslappet i forhold til rutinearbeid og juss. Men ungene kommer samme vei, da! Har det fint både profesjonelt og sosialt!

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at det tok litt tid, er bare glad du svarte jeg.

Så bra du trives, jeg var litt spent :rolleyes:

Ja, ja.. hvis du føler det er mer avslappet i forhold til juss, så kan vi jo bare tenke oss hvordan en amerikaner hadde følt det!

Avslappet i forhold til rutinearbeid, hva mener du?

Håper ikke dere har det for hektisk nå i ferieavviklingen.

Ting står jo ofte litt på "hodet" nå i sommermånedene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Helt greit at det tok litt tid, er bare glad du svarte jeg.

Så bra du trives, jeg var litt spent ;)

Ja, ja.. hvis du føler det er mer avslappet i forhold til juss, så kan vi jo bare tenke oss hvordan en amerikaner hadde følt det!

Avslappet i forhold til rutinearbeid, hva mener du?

Håper ikke dere har det for hektisk nå i ferieavviklingen.

Ting står jo ofte litt på "hodet" nå i sommermånedene.

Da er oppoldet nesten over, og jeg har hatt en super arbeidsopplevelse. Gleder meg ikke mye til å reise tilbake nå. Mtp jussen, så skjønner jeg at en amerikaner ville ha slitt en del! Men det hele dreier seg nok om å avlære seg en hel haug med unødvendige rutiner, spesielt siden fødsels og barselpleie dreier seg (på ABC i allefall) om friske damer som i hovedsak ønsker å klare seg selv. Derfor har vi heller ikke mange rutiner vi må forholde oss til - det blir veldig pasientledet, og det er fint. Det har vært en del hektiske vakter, med mange sommerbarn, men vi har greid det også. Tatt i mot og vært til stede på mange fine fødsler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy