Guest Guest Posted November 11, 2012 Report Share Posted November 11, 2012 Kan symptomer som lav BT, ødemer og lite urinproduksjon være tegn på nyresvikt? Hjertesvikt? Når bør en oppsøke lege? Link to comment Share on other sites More sharing options...
santi Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Jeg ville oppsøkt lege med de symptomene selv ihvertfall, eller sendt pasienten min til lege. Ved hjertesvikt vil man ofte være tung i pusten i tillegg, men en grundig sjekk for å kunne få behandling er ihvertfall viktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sissel Posted March 22, 2013 Report Share Posted March 22, 2013 Typiske symptomer på hjertesvikt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted March 22, 2013 Report Share Posted March 22, 2013 For å kunne produsere urin må man ha et MAP-trykk i overkant av 60 og svært lavt BT vil gi liten diurese. Mener som de andre at dette høres ut som hjertesvikt og en tlf til lege er å anbefale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linhan92 Posted August 24, 2015 Report Share Posted August 24, 2015 Jeg ville oppsøkt lege med de symptomene selv ihvertfall, eller sendt pasienten min til lege. Ved hjertesvikt vil man ofte være tung i pusten i tillegg, men en grundig sjekk for å kunne få behandling er ihvertfall viktig. Det kommer jo an på om det er høyre eller venstresidig hjertesvikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Milli Posted August 24, 2015 Report Share Posted August 24, 2015 De fleste vil jo ha venstresidig hjertesvikt uansett.Enig med resten, typisk svikt, oppsøk lege Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.