Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kreft


Hawkeye

Recommended Posts

Fortsetter på forrige topic om kreft og ernæring. Skal også skrive samme oppgave. Har tenkt å lage problemstilling som jeg skriver ut ifra.

Hva er en god problemstilling?

 

" hvordan sørge for god og riktig ernæring til kreftpasienter"?

Link to comment
Share on other sites

Så moro at flere skal skrive om samme tema, håper vi kan gi hverandre noen tips!

 

Problemstillingen høres bra ut, det spørs jo litt hva du har tenkt å få ut av oppgaven. Hvis målet er å vite hvordan du skal gi ernæring så er den bra.

Selv har jeg tenkt å formulere oppgaven så det dreier seg om å " hindre kreftpasienter i å bli underernært"

 

Håper flere har noen synspunkter på dette!

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter på forrige topic om kreft og ernæring. Skal også skrive samme oppgave. Har tenkt å lage problemstilling som jeg skriver ut ifra.

Hva er en god problemstilling?

 

" hvordan sørge for god og riktig ernæring til kreftpasienter"?

 

 

Jeg ville kanskje formulert det mer vinklet direkte på sykepleie :unsure: Eks: "Hvordan kan sykepleier sørge for at kreftpasineten får god og riktig ernæring i sykehus".

 

Lykke til ;)

Link to comment
Share on other sites

Husk å få med at kreftpasienter ikke skal serveres yndlingsmaten!

 

Da vil de mest sannsynlig aldri spise dette igjen senere!

 

Ofte er det fristende å lokke dem til å spise ved å servere det beste de vet etc, men det skal man ikke gjøre!

 

Selv svogeren min som ikke var plaget av kvalme, klarer feks ikke så mye som lukten av Grandiosa- pizza etter endt behandling!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy