Jump to content
Sykepleiediskusjon

Er det noen her som jobber på OUS?


santi

Recommended Posts

Hei! Jeg blir så matt av bildet media fremstiller fra oslosykehusene, og med tanke på hvordan media ofte opptrer lurer jeg om det faktisk stemmer? Er det noen som jobber i Oslosykehusene som kjenner seg igjen i det bildet media skaper, eller er det vridd og vrengt på?

Link to comment
Share on other sites

jeg jobba der...

 

http://www.aftenpost...en-6634129.html

 

http://www.aftenpost...eg-6634171.html

 

mye av det stemmer dessverre... og med tanke på at over 5000 delte innlegget mitt bare på facebook er det nok flere som delte mine tanker...(etter at de gjorde om på aftenposten sine nettsider forsvant antall delere så det ser ikke ut som det er like mange nå da ;) )

Link to comment
Share on other sites

som spl-student er det ikke akkurat noe som gjør at jeg ønsker å søke jobb på disse sykehusene. Skal ut i praksis på Ahus etter jul, og kjenner at jeg gruer meg med tanke på alt som man leser. Så kan man tenke på tingene som IKKE kommer frem... Synes at det er skammelig at norges helsetjeneste har "sunket" så langt ned i gjørma. Det gjør ikke akkurat rekrutteringen av fremtidige sykepleiere lettere. Det kan vel kanskje synes som at landets øverste burde ta ett tak.

 

Hva tror dere er årsaken til tingenes tilstand?

 

Og til deg Lucifer, ditt engasjement er brukt i etikk-undervisningen vi har, så det er kjempeflott at noen tør å stå oppmot det som virker som å være en uendelig ansvarsfraskrivelse fra syekhusledelsen(e)... stå på :)

Link to comment
Share on other sites

som spl-student er det ikke akkurat noe som gjør at jeg ønsker å søke jobb på disse sykehusene. Skal ut i praksis på Ahus etter jul, og kjenner at jeg gruer meg med tanke på alt som man leser. Så kan man tenke på tingene som IKKE kommer frem... Synes at det er skammelig at norges helsetjeneste har "sunket" så langt ned i gjørma. Det gjør ikke akkurat rekrutteringen av fremtidige sykepleiere lettere. Det kan vel kanskje synes som at landets øverste burde ta ett tak.

 

Hva tror dere er årsaken til tingenes tilstand?

 

ja det må være uendelig tøft å være ny sykepleier sånn som det er nå.. jeg frykter at man kan miste mange gode sykepleiere fullstendig fra yrket da sikkert mange tror at sykepleie ikke er noe for dem, uten å skjønne at det faktisk er systemet det er noe feil med og ikke dem... :(

 

Og til deg Lucifer, ditt engasjement er brukt i etikk-undervisningen vi har, så det er kjempeflott at noen tør å stå oppmot det som virker som å være en uendelig ansvarsfraskrivelse fra syekhusledelsen(e)... stå på :)

oi så gøy!!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy