Jump to content
Sykepleiediskusjon

Demotivert etter eksamenskarakter


Guest Guest_karaktersjokk

Recommended Posts

Guest Guest_karaktersjokk

Hei

Jeg er 1 års student og følger med på denne siden. Har fått svar på den ene eksamen og er virkelig skuffet. Fikk en C og tror nok ikke det går bedre på den andre jeg hadde. Det jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver men trenger nok litt feedback. Føler det er et krevende studie men har synes det har gått rimelig greit i høst. Jeg er i 40 årene og har barn. Har alltid vært ambisiøs og gjort det bra på studier tidligere. Men nå er det noen år siden sist.

Jeg ser vel jeg har hatt store forventninger og tenkt at B skal jeg fint få. Nå føler jeg meg så dum og ubrukelig med denne karakteren. Jeg skjønner jeg må bruke mer tid på studiene for å få bedre men så vanskelig å finne mer tid. Men jeg sier til meg selv at jeg gjør mitt beste og så må det være godt nok. men det er ikke godt nok allikevel. Jeg er litt nedfor akkurat nå men det er ikke aktuelt å gi opp. Det trenger bare litt inspirasjon :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Så hyggelig at du følger med her inne :)

Stakkars deg, ikke godt når man blir demotivert. Nå er det lenge siden jeg studerte, men studenter er alltid opptatt av karakterer. Det er jo heller ikke slik at du blir en dårligere sykepleier fordi du ikke fikk topp karakter. Det er jo mange forhold som spiller inn, og du har jo fått en C og det er ingen katastrofe, det er da en helt grei karakter! Nei hold hodet løftet og glem disse karakterene.. Gjør ditt beste og det er godt nok, og viktigst av alt er at du fortsetter å holde deg oppdatert når du er ferdig. Når du kommer i jobb er alt som heter karakterer glemt, jeg aner ikke hva slags karakterer mine kolleger hadde.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy