Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dine erfaringer som nyutdannet


Nyutdannet

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Ramlet ved en tilfeldighet over forumet, her var det mye nyttig og interessant å lese :)

 

Lurer på hvordan dere opplevde å jobbe som nyutdannet sykepleier? Fikk du god opplæring? Hvor begynte du å jobbe? Hva med ansvar og spl.dekning, stod du mye alene eller hadde du alltid en i bakhånd å konferere med?

 

Mvh

Nyutdannet

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :)

Så flott du fant forumet vårt.

 

Nå er det lenge siden jeg var nyutdannet så ting har nok endret seg. Mener jeg har skrevet om dette et annet sted i forumet, men fant det ikke nå.

Vel, jeg begynte å jobbe et sted jeg hadde vært i praksis i andre studieår. Det var litt trygt, men hovedargumentet for at jeg begynte der var at pasientgruppen interesserte meg.

Jeg husker ikke helt, men de førset ukene hadde jeg ingen vakter uten at det var en annen sykepleier tilstede. Så ble jeg kastet ut i det. Gikk netter og kveldsvakt alene som sykepleier. Eller om natten var det også en nattoversykepleier, men hun hadde ansvaret for flere poster og måtte ned i mottakelsen hvis det kom pasienter som skulle legges inn på vår avdeling, så hun var ikke tilstede hele tiden. Det var litt skummelt, men jeg lærte mye.

 

Men dette ble endret på, så da jeg hadde jobbet der noen år innførte vi kontaktsykepleiere for nyansatte og de gikk lenge med en sykepleier før de gikk alene på vakter. Etter hvert ble det også flere sykepleiere som jobbet der og da var det nesten alltid en sykepleier i bakhånd.

 

Har du begynt i jobb? Jeg begynte først etter en lang og god sommerferie. Husker jeg gruet meg litt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy