Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praksis på sykehus, 2. året på sykepleien - kjempenervøs!


thrinduil

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg er sykepleiestudent på bachelorstudiet og begynner på siste halvdel av 2. året i morgen - med praksis som begynner på onsdag, på sykehus. Jeg er kjempenervøs for praksisen og er redd for at jeg ikke kan nok og hvordan jeg skal takle situasjonen. De som allerede har hvert gjennom det og vet hvordan det fungerer, er det vanskelig som student i praksis på sykehus som sykepleierstudent? Hva forventes av studenten? Hvor mye ansvar får man gjennom praksisen som student? Hva skjer hvis man gjør en feil eller er usikker på hva man skal gjøre?

 

Hehe, mange spørsmål - og hvis noen orker å ta seg tiden til å svare blir jeg kjempeglad!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke du skal grue deg til sykehuspraksisen, du er student og skal jo i praksis for å lære. Det er lov å være usikker, alle studenter er det, og da må man bare spørre. Mye bedre med studenter som spør mye enn de som later som de kan. Hva slags avdeling skal du på?

Lykke til og hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar =) Jeg skal på hjerteavdelingen - skal være der i et par uker før jeg skal videre til pasienthotellet i praksis der resten av perioden. Satser på at det går greit, men litt ekkelt er det jo med nytt sted og ikke er helt sikker på hvordan tingene fungerer. Skal prøve å holde oppdatert :)

Link to comment
Share on other sites

Så spennende med hjerteavdeling og sikkert lærerikt.

Husker selv hvordan det var da jeg var student og skulle i ny praksis. Jeg gruet meg, var redd for å virke dum og jeg visste ikke hva de forventet av meg. Men etter noen dager gikk det greit.