Jump to content
Sykepleiediskusjon

Fortelling?


Guest Spl.stud.oslo

Recommended Posts

Guest Spl.stud.oslo

Hei. Jeg skal nå skrive bachelor og har et spørsmål, som jeg ikke klarer å bli klok på..

 

Er det noen som vet reglene for å skrive en liten "egen fortelling" fra praksis i oppgaven? Kan jeg velge litteraturstudie, men samtidig ha med min egen historie som omhandler mitt møte med en pasient i min praksis? Har en fortelling/historie om et møte som passer veldig bra til mitt tema og prob.stilling.. Men klarer ikke å finne ut reglene for å eventuelt ha med denne i en bacheloroppgave.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Synes det hadde vært en fantastisk innledning på en Bachelor oppgave. Historien/ fortellingen kan da ha fokus på temaer som utkrystaliserer seg (dvs rene fakta og ikke diskusjonspreg) Du må da følge opp resten av oppgaven med teori, tidligere forskning og ny forskning. I diskusjonen kan du trekke inn igjen teorien, tidligere forskning, resultat fra den nye forskningen, samt fortellingen din. Dette var mitt synspunkt, men den eneste rette å svare på dette er vel veilederen din. Lykke til !

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar!:)

Ja jeg føler jo også at det villæ vært bra å ha med denne historien, siden den passer så bra. Det er denne historien, altså mitt møte med denne pasienten, som fikk meg til interessert i det tema jeg har valgt.

Da tror jeg at jeg går for å ha med historien:)

Det som for min del da er vanskelig, er å finne ut hvor jeg skal "putte den inn" i oppaven. Jeg aner jo ikke om det er noe regler for når den helst skal komme inn osv. Det som er veldig frustrerende er at min veileder ikke er tilgjengelig for tiden, så jeg får ikke spurt han om dette.

 

Meb igjen, tusen takk for oppmuntrende svar! Og takk forr at dere ønsker meg lykke til, for det trenger jeg!:P

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy