Jump to content
Sykepleiediskusjon

Veien til akuttstua?


Medic

Recommended Posts

Hei hei!

 

Prøvde søkefunksjonen men fikk ikke opp noen relevante tråder, so here goes:

 

Hvordan kom du deg til akuttstua?

 

Nå tenker jeg ikke på finurlige svar som "falt av sykkelen" eller "spiste en altfor dårlig kebab i Tyrkia", men heller på hvilken vei du gikk for å bli ansatt ved akuttbordet!

 

Er selv sykepleierstudent med litt prehospital erfaring i årene, men som jeg har forstått skal det være snaut om plassene på disse avdelingene. Den store drømmen er å en gang arbeide ved en akuttavdeling på ett av de større sykehusene Norge har og tilby. Det var en stor faktor som bidro til at jeg søkte på denne utdannelsen. Kunne derfor vært meget interessant å høre hva som skaffet dere plass på akuttavdelingen. Tenker på tidligere arbeidserfaring, kurs, karakternivå etc.

Link to comment
Share on other sites

Hei, velkommen hit ;)

Hva mener du med en akkuttavdeling? Mottak eller observasjonspost?

Jeg har aldri jobbet et slikt sted, men med litt relevant erfaring vil du nok lettere få jobb. Tenker da på kirurgiske avdelinger, overvåkningsavdelinger, legevakt osv. Du kan også kontakte en slik avdeling og spørre om de har behov for ekstravakter der nå mens du er student.

Blir du kjent med posten er det mye lettere å få jobb når du er ferdigutdannet.

Ellers finnes det jo spesialutdanninger rettet mot akuttsykepleie.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte hovedsakelig på Mottak ;)

Planen er selvfølgelig å få litt erfaring fra andre steder og bli litt tørrere bak øra før jeg sender en søknad. Har tenkt å spørre på observasjonspostene ved Ullevål, Riksen og Aker om de skulle trenge en ivrig student.

Legevakten virker jo også kjempespennende som arbeidsplass, men studenter er kanskje ikke så populære der?

 

Hvilke etterutdanninger er relevante for arbeid ved mottakavdelig? Det første som slår meg er anestesi og intensivsykepleier. Noen synspunkt på dette?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy