Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen gode tips folkens?;)


sykepleiestudenten85

Recommended Posts

Sitter å leser anatomi nå og har liksom ikke helt funnet den optimale lesemetoden for meg...

Har veldig lyst til å få greie karakterer siden min store drøm er å bli jordmor og jeg har hørt snakk om at man må ha bra karaktersnitt for å komme inn der :)

Tenkte kanskje noen av dere har noen gode lese/studie tips som fungerer/fungerte for dere?

Vi har eksamen 17.des så har en stund til enda, heldigvis :(

Link to comment
Share on other sites

takk for bra tips folkens:) vi bruker "menneskekroppen" av bjålie, sjaastad med flere, vi har en oppgave bok til den og som jeg har tenkt å bruke flittig :) så nå bare prøver jeg å lese igjennom hele boken for å få oversikt også er det pugging etterpå med notater og tegninger til eksamen, så får i se om det sitter bra :) håper det!

Link to comment
Share on other sites

Hei sykepleierstudent85 :):)

 

Jeg leste ikke hele boken, men sørget for å lære meg det viktigste innenfor hvert tema. Tror det blir altfor mye å lese hele boken? Jeg føler i allefall at det lett går i surr med så mye info om de forskjellige områdene på kort tid.

 

Jeg tror det lønner seg å lære seg et område skikkelig først, for eksempel hjerte/kretsløp med latinsk navn på årer inn og ut av hjertet, kammere og kaffer, som jo er et viktig. Når du har lært deg det, og repetert til det sitter, så kan du begynne med neste, som kan være for eksempel lungene og respirasjonsmuskler (diafragma, inercostal) og hva som gjør at vi klarer å puste, og hva som kan før til at vi ikke klarer det (eks hull i pleura, på norsk punktert lunge)

 

Og sånn ville jeg fortsatt til jeg kunne det jeg syntes var nødvendig. Jeg syntes det står så mye i bøkene som er viktig å kunne, men vi klarer ikke å bli eksperter på noen mnd. Det kommer etter hvert det :P Og så mener jeg at det er bedre å lære LITT grundig, enn å lese om MYE overflatisk....

 

Lykke til med anatomieksamen ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy