sykepleiestudenten85 Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Sitter å leser anatomi nå og har liksom ikke helt funnet den optimale lesemetoden for meg... Har veldig lyst til å få greie karakterer siden min store drøm er å bli jordmor og jeg har hørt snakk om at man må ha bra karaktersnitt for å komme inn der Tenkte kanskje noen av dere har noen gode lese/studie tips som fungerer/fungerte for dere? Vi har eksamen 17.des så har en stund til enda, heldigvis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Jeg lagde "tankekart" der hvert organ/kapittel i boka fikk max et A3-ark der jeg tegnet og forklarte hvordan ting fungerte På eksamen kunne jeg liksom se for meg tegningene og hva som sto i de forskjellige boblene på tankekartet Link to comment Share on other sites More sharing options...
sykepleiestudenten85 Posted September 23, 2009 Author Report Share Posted September 23, 2009 ja det hørtes jo veldig bra ut! er veldig billedlig av meg(husker bilder bedre enn tekst) Det skal jeg absolutt gjøre før eksamen!! Takk for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nella Posted September 25, 2009 Report Share Posted September 25, 2009 Tar notater til hvert emne/kapittel. Prøver å skrive notatenene slik at de blir lettere å huske, lager de strukturerte og i "stikkordsform". Det med tankekart er også lurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ballong Posted September 29, 2009 Report Share Posted September 29, 2009 Hei! Jeg løste studiespørsmål og pugget etterpå. På den måten gjør du noe veldig konkret, og får inn masse! Har dessverre mistet dokumentet etter at den gamle pcen kræsja, ellers kunne jeg sendt deg et. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted September 29, 2009 Report Share Posted September 29, 2009 Nå har det jo kommet oppgavehefte til Wyller-bøkene "det friske og syke mennesket". Disse kan kanskje være greie dersom Wyller er pensumet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sykepleiestudenten85 Posted October 2, 2009 Author Report Share Posted October 2, 2009 takk for bra tips folkens:) vi bruker "menneskekroppen" av bjålie, sjaastad med flere, vi har en oppgave bok til den og som jeg har tenkt å bruke flittig så nå bare prøver jeg å lese igjennom hele boken for å få oversikt også er det pugging etterpå med notater og tegninger til eksamen, så får i se om det sitter bra håper det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lykkeliten Posted October 3, 2009 Report Share Posted October 3, 2009 Hei sykepleierstudent85 Jeg leste ikke hele boken, men sørget for å lære meg det viktigste innenfor hvert tema. Tror det blir altfor mye å lese hele boken? Jeg føler i allefall at det lett går i surr med så mye info om de forskjellige områdene på kort tid. Jeg tror det lønner seg å lære seg et område skikkelig først, for eksempel hjerte/kretsløp med latinsk navn på årer inn og ut av hjertet, kammere og kaffer, som jo er et viktig. Når du har lært deg det, og repetert til det sitter, så kan du begynne med neste, som kan være for eksempel lungene og respirasjonsmuskler (diafragma, inercostal) og hva som gjør at vi klarer å puste, og hva som kan før til at vi ikke klarer det (eks hull i pleura, på norsk punktert lunge) Og sånn ville jeg fortsatt til jeg kunne det jeg syntes var nødvendig. Jeg syntes det står så mye i bøkene som er viktig å kunne, men vi klarer ikke å bli eksperter på noen mnd. Det kommer etter hvert det Og så mener jeg at det er bedre å lære LITT grundig, enn å lese om MYE overflatisk.... Lykke til med anatomieksamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.