Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvilken skole er best?


Guest Anna

Recommended Posts

Holder på å søke nå, har vel egentlig bestemt meg for sykepleiestudiet. Men er så usikker på hvor jeg skal studere! Står mellom Oslo, Bergen og Tromsø, men finner veldig lite om studiet i Tromsø. Noen som har noen erfaringer å dele? Er så redd for å ende opp på en av de "dårlige" skolene. Har ganske høyt snitt, full pott på alderspoeng og en del tilleggspoeng fra diverse fag, så snitt er ikke noe jeg trenger å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man rangere hva som er best når det kommer til sykepleiestudier? Selv studerer jeg i Gjøvik, her har sykepleierutdanningen fått veldig godt rykte på seg, blant annet pga. simuleringsstasjonene på skolen. Det er stort fokus på teknologi, og personlig føler jeg at simuleringene har vært til stor hjelp for å bli flinkere klinisk. Det er lite sannsynlig at noen har gått sykepleierutdanningen to steder på forskjellige skoler, så du vil nok aldri få en fasit på hva som er best av Oslo, Bergen eller Tromsø, heller lovord fra de som trives/har trivdes på de forskjellige studiestedene.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg har hørt fine ting om Lovisenberg, uten at jeg noensinne har satt mine føtter innenfor døra deres.

Du skal uansett ha lykke til med valget ditt. :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Skal legge LDH inn i lista. Jeg forstår at det ikke er så mange som har gått på flere forskjellige skoler, men fint å høre erfaringer. Både bra og dårlige!

Link to comment
Share on other sites

Guest Hanne

Høyskolen Diakonova i Oslo er en veldig bra skole. Små kull, slik at man får bedre oppfølging. Vi har også mye obligatorisk undervisning, i forhold til HIO som har mappevurdering i mange fag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy