Jump to content
Sykepleiediskusjon

Passeringstester


LM3

Recommended Posts

Noen som har noen tips i forhold til disse?

 

Det er jo en test der vi skal vise at vi kan prosedyrer og sånn, men jeg får helt hetta av at jeg skal vurderes (som en eksamen). Sykt redd for å få den "ikke godkjent"..

 

Også lurte jeg på; hvordan foregår testen? Og hvis man stryker, testes man i det samme på en konte-test?

 

Takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser fra et annet innlegg at du studerer ved HiG. Dersom du allerede har hatt passeringstest har du fått svar på spørsmålet ditt, hvis ikke foregår det på følgende måte: Lærere trekker en "tilfeldig" liste studenter (det er om dagen snakk om at alle studentene skal opp i passeringstest, så her er jeg ikke 100% sikker) som skal vise hva de kan, rundt 20-30 studenter. Deretter må disse vente inne på et rom med korrekt arbeidsantrekk, før de blir kalt ut. Prosedyrene dere skal vise har dere øvd på i PRU, så det er en av disse, med unntak av forflytting og andre ting man må være 2 på. Det er ikke noe system i hva man skal vise. Hvis du er nestemann til å gå inn, og personen som kommer ut av rommet har hatt BT/puls, så skal du ha BT/puls. Stryker du er det kont noen dager senere, og det er ikke garantert at du skal vise den samme prosedyren. Du har 3 forsøk totalt.

 

Dersom du blir trukket ut til å være på passeringstest, så tren på kateterisering. Dette er noe mange stryker på, og læreren som pleier å være sensor her er veldig streng.

 

Ellers kan du bruke sensoren som er tilstede til å assistere, men det er forventet at du kan det du skal.

 

Bare send meg en melding hvis det er noe mer du lurer på, enten det er om passeringstest eller HiG generelt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy