Jump to content
Sykepleiediskusjon

Enda et bachelorspørsmål. Diabetes mellitus 1 hos barn...eller?


Florence

Recommended Posts

Er dette et interessant tema? Tenker at diabetes kanskje er noe som mange vil skrive om, men det er det temaet jeg føler jeg

har best kontroll på og kan nesten se for meg hvordan oppgaven kan bli allerde. Jeg gjør det lettest for meg selv, synes det er interessant på grunn av jeg var på pediatrisk avdeling i praksis, men jeg vet også at jeg ikke skal arbeide med barn etter endt utdanning. Er det da dumt å skrive om? Og vil det trekke ned fordi jeg skriver om noe som er så vanlig? Hva tror dere?

Og hvilken problemstilling kan i så tilfellet være interessant? Jeg har tenkt på noe som dette: "Hvordan kan sykepleier, gjennom samhandling, bidra til at barn med nyoppdaget diabetes mestrer sin sykdom i hverdagen?"

 

Jeg har også tenkt på å skrive noe som angår hjemmesykepleie. Dette synes jeg er interessant og kan se for meg en jobb i kommunen. Her hadde et interessant tema vært kontinuitet i pleien, da jeg synes at forbedringspotensialet er stort. Men jeg vet ikke. Føler at jeg da vil begi meg ut på et altfor omfattende felt. ?

 

Innspill?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Og hvilken problemstilling kan i så tilfellet være interessant? Jeg har tenkt på noe som dette: "Hvordan kan sykepleier, gjennom samhandling, bidra til at barn med nyoppdaget diabetes mestrer sin sykdom i hverdagen?"

 

Du trenger kanskje ikke å ta med "gjennom samhandling", da det er ganske logisk at man hjelper barnet gjennom samhandling...?

Ellers en veldig grei problemstilling som det helt sikkert finnes mye litteratur om! Det er også lurt å skrive om noe du interesserer deg for, selv om du kanskje ikke skal jobbe med barn senere -du lærer mye uansett. Og diabetespasienter treffer du jo overalt...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vet at du ikke kommer til å jobbe med barn, tror jeg kanskje jeg hadde gått for en problemstilling fra hjemmesykepleien. Spennende å skrive om noe du vet du snart vil få bruk for. Men for all del, ikke noe galt å skrive om barn og diabetes hvis du synes det også er spennende, men det er jo ekstra inspirerende å skrive om noe du kan få glede av siden.

Jeg skrev en oppgave om et tema jeg aldri siden har jobbet med, har alltid tenkt at det var litt synd...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy