kristina Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Noen som vet om man må skylle med nacl før man deponerer heparin i venekanylen etter f.eks antibiotika, eller er ikke dette nødvendig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Jeg skyller alltid med NaCl uansett... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Jeg skyller også alltid med NaCll uansett, jeg vet jo ikke hvilke medisiner som kan blandes med heparin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abc Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Jeg skyller også alltid med NaCll uansett, jeg vet jo ikke hvilke medisiner som kan blandes med heparin. Enig. I prosedyrene for stell av cvk står det til og med at du alltid skal skylle med NaCl først, da kan det ikke være feil ved perifere kanyler heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Enig. I prosedyrene for stell av cvk står det til og med at du alltid skal skylle med NaCl først, da kan det ikke være feil ved perifere kanyler heller. På CVK skyller jeg med 10 ml NaCl både før og etter infusjon. Men med veneflon skyller jeg med 5 ml NaCl før og etterpå, eller mellom dersom det gis f.eks to forskjellige infusjoner etter hverandre. EDIT: husket litt feil her, skyller jo både før og etter på både veneflon og CVK, men bruker mindre saltvann i veneflon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 På CVK skyller jeg med 10 ml NaCl både før og etter infusjon. Men med veneflon skyller jeg med 5 NaCl bare etterpå, eller mellom dersom det gis f.eks to forskjellige infusjoner etter hverandre. Jeg skylte alltid både venefloner og CVKer før og etter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.