Venke Posted March 13, 2010 Report Share Posted March 13, 2010 Hei!! Er sykepleierstudent og skal skrive oppgave om kronisk syke/langtidsyke... Sykdommen ALS har grepet meg på mange måter, men lurer litt på om dette blir regna som kronisk siden det er så kort levetid?? Har prøvd å finne ut av dette, men kan noen ferdig utdanna sykepleiere hjelpe meg?? På forhand takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted March 13, 2010 Report Share Posted March 13, 2010 Velkommen hit Ja ALS er en kronisk sykdom. Da det er en uhelbredelig og varig sykdom. Levetiden varierer veldig, selv om mange vil være døde etter 3 år. Lykke til med oppgaven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venke Posted March 14, 2010 Author Report Share Posted March 14, 2010 TAKK!! Det var et fornuftig svar:)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_H Posted August 8, 2010 Report Share Posted August 8, 2010 Det var en artikkel i Aftenposten om ALS pasient..det var et sted i ..Tønsberg tror jeg.. Så hvis jeg husker riktig -der sto det at pasienten hadde ALS i løpet av hele 12 år!!... Var riktig nok avhengig av respirator, men frisk ellers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts