Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sliter med problemstillingen til Bachelor - hjelp? Psykiatri!


Lil@

Recommended Posts

Hei hei!!

 

Siste siste innspurt på utdannelsen - men sliter!

 

Skriver om temaet forebygging av dia type 2 hos schizofrene medisinert med annengenerasjons antipsykotika.

Hensikten vår er jo i grunn hvordan sykepleier kan hjelpe disse til å få ett bedre kosthold, en mer fysisk aktiv hverdag og kunnskapen man har behov for når det kommer til å gjøre kloke valg.

Det er en vanskelig gruppe å hjelpe, så mye går på at undervisningen må være tilpasset og all forskning vi finner tilsier at denne undervisningen bør foregå i gruppe.

 

Vi har vært inne på flere ulike, men sliter rett og slett.

 

Første forslag; Hvordan forebygge utvikling av diabetes type 2 hos pasienter medisinert med annengenerasjons antipsykotika?

 

Nå er forslagene; Hvordan kan sykepleier best tilrettelegge for forebygging av diabetes type 2 hos schizofrene medisinert med annengenerasjons antipsykotika

Eller hvordan kan sykepleier bruke undervisning (veiledning?) som ledd i forebygging av diabetes type 2 hos schizofrene medisinert med annengenerasjons antipsykotika?

 

Noen forslag?

 

Vi må ha tak i hensikten her - hensikten er jo at ved å bistå disse pasientene med å legge om kosthold og øke fysisk aktivitet så forebygger man diabetes, disse pasientene vil gå ned i vekt, eller vektøkningen de får ved oppstart av medisin kan bli begrenset noe - og de vil etter all sannsynlighet få en noe bedre hverdag.

 

Men hvordan formulere det til en GOD problemstilling?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne ha hjulpet dere, men jeg er ikke noe god på dette. Jeg vet at mange sliter med å lage en god problemstilling og flere har skrevet om det her. Tar du et søk her på "problemstilling" får du opp endel av tråder som omhandler dette Vet ikke om noe der kan være til hjelp.

Lykke til med oppgaven. Spennende tema dere har valgt :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy