Randianvik Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 En pasient har blødednde magesår, hva kan han få som smertestillende før gastroskopi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clavicula Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 Jeg har lyst til å svare opioider, men dette vet jeg egentlig ikke helt Kanskje du får flere svar. De skal i alle fall ikke ha smertestillende per os, og NSAIDs er utelukket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Randianvik Posted May 30, 2010 Author Report Share Posted May 30, 2010 Ja. jeg har tenkt på en kombinasjon av paracet og paralgin forte supp. Men også morfin Link to comment Share on other sites More sharing options...
banshee Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 En pasient har blødednde magesår, hva kan han få som smertestillende før gastroskopi? Det kommer vel kanskje an på hvor vondt han har det, men paracet finnes som iv (perfalgan) + morfin/ketorax iv kanskje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.