ramonama Posted June 1, 2010 Report Share Posted June 1, 2010 Hei! Tenkte å høre med andre som er ute i praksis hvordan det har blitt nå som det er streik? Jeg er ute i hjemmesykepleie praksis og nå har vi bare vært hjemme noen dager. Men nå sier skolen at vi skal følge vårt praksisløp selv om det er ansatte som er tatt ut i streik ved enheten. Vi skal ikke ”fylle hull” i grunn bemanning som oppstår pga. streik. Vi skal ikke overta arbeidsoppgaver for sykepleiere som er i streik, og må påregne at vi i denne perioden ikke vil få veiledning. Det er ikke det at jeg vil ha fri, men jeg synes det er uansvarlig å la oss studenter være i praksis hvis vi ikke får veiledning. Da blir vi jo brukt som arbeidskraft hvis de ikke har tid til å veilede oss. Trodde hele poenget med praksis var å få gå med sykepleier og gjøre sykepleie oppgaver.. Er det noen andre erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clavicula Posted June 1, 2010 Report Share Posted June 1, 2010 Godt streiken er over nå da i alle fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted June 1, 2010 Report Share Posted June 1, 2010 Godt streiken er over nå da i alle fall Eeeh, streiken er IKKE over. Streiken i Spekter er over, men i KS trappes streiken ytterligere opp fra i morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramonama Posted June 1, 2010 Author Report Share Posted June 1, 2010 Kommune streiken er jo ikke over;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clavicula Posted June 2, 2010 Report Share Posted June 2, 2010 Oi, blunder! Jeg tenkte på sykehusene, selvsagt. Nå skal jeg lukke munnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.