Jump to content
Sykepleiediskusjon

Snart studiestart!


nerinna

Recommended Posts

Og jeg gleder meg noe helt sinnsykt! Nå har jeg ikke gått på skole på noen år og lysten til å lære noe nytt er virkelig komme t tilbake. Fram til i fjor hadde jeg ikke tenkt noe på og bli sykepleier, men et år i Sanitetsbataljonen i Forsvaret gjorde susen! :)

Eneste jeg "gruer" meg litt til er praksisen spesielt første året. Bare føler på meg at sykehjemspraksis ikke er noe for meg i det hele tatt, men man vet jo aldri :)

Samtidig er jeg redd for å få en dårlig veileder slik som søsteren min gjorde (noe som også gjorde at hun droppet ut av skolen).

Noen som har erfaringer med praksisplasser og veiledere på skolen i Grimstad?

 

Alle disse tankene *spent* :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest

Hei! Jeg skal begynne på 2.året til høsten, og gleder meg veldig til skolen begynner igjen :)

Jeg hadde mye erfaring fra sykehjem og så ikke spesielt fram til første praksis, siden jeg hadde så mye erfaring fra sykehjem tidligere. Men jeg lærte utrolig mye!!! Mye takket være en fantastisk kontaktsykepleier, som var flink til å utfordre meg og stadig ga meg nye ting å tenke på. Hun hadde bare jobbet som sykepleier i 4-5 år, og vi diskuterte mye oss i mellom, spesielt i forhold til etikk, men også medisiner og sykdommer (noe jeg spurte mye etter, og viste stor interesse for, og ikke minst lærte utrolig mye av!) Jeg hadde både praksis og veileder fra aust-agder. Veilederen var også helt fantastisk! Så jeg (som var ganske skeptisk i utgangspunktet), ble utrolig positivt overrasket! Men det kommer mye an på. Det er mange bra praksisplasser og veiledere, men det er stor nok dessverre stor forskjell... Du kan i hvertfall glede deg til et innholdrikt, lærerikt og hektisk skoleår :)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på en ting ang politiattest.. Hvilken dokumentasjon skal taes med for å få attest? Jeg har fått velkommen til UIA brev, men det står jo ikke hvordan studie jeg tar der! Holder det at jeg tar med kvitteringen på svarregistreringen min fra samordna opptak som jeg fikk på mail når jeg takket ja?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest
Lurer på en ting ang politiattest.. Hvilken dokumentasjon skal taes med for å få attest? Jeg har fått velkommen til UIA brev, men det står jo ikke hvordan studie jeg tar der! Holder det at jeg tar med kvitteringen på svarregistreringen min fra samordna opptak som jeg fikk på mail når jeg takket ja?

 

Jeg hadde både med velkommenbrevet og kvitteringen på at jeg hadde svart ja. Men de spurte ikke etter noe. Sa bare at jeg skulle ha en politiattest, og så fylte jeg ut. Nå har jeg fått den og regner med den er riktig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gjest
Ja ok, da skal jeg få gjort det ganske kjapt. Takk for svar! :)

 

 

Hei, i mitt brav stod det at jeg skulle ha med tilbudsbrevet og kvitteringen på at jeg takket ja.

Politiet her kopierte begge deler.

 

Gleder meg vilt til å starte selv :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, helt enig nerinna ;D Jeg også er utrolig klar for å lære! Klarer nesten ikke å vente til studiestart. Samtidig som jeg syns tiden går alt for fort, både fordi det er mye jobbing og et krevende studie, og fordi det innebærer å flytte fra familie og venner. Men så blir det jo også litt godt å være selvstendig. Så det blir nok moro også :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy