Feline Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 http://www.sykepleien.no/ikbViewer/page/sykepleien/nyheter/nyhetsartikler/vis?p_document_id=414720 Litt spesiell sak, poster den her om noen vil lese -og diskutere saken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveol Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Uffda, jeg har noen bilder av kollegaer på jobb, er det kanskje ikke så lurt? Nå har ikke jeg sett disse bildene, men om navnet til pasientene var fjernet og de ikke kan gjenkjennes, så ser jeg ikke hvorfor studenten ikke kunne legge ut bilder på facebook.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Nå var det vel ikke bildene av kollegene de reagerte på, men røntgenbildet og bildet av notatblokka. Hos oss har ledelsen oppfordret til diskusjon og bevisstgjøring etter Marie Akres etiske dilemma om facebook i Sykepleien (http://www.sykepleien.no/ikbViewer/page/sykepleien/vis/etikk?p_document_id=323121). Det har gjort at noen har endret måten de skriver på (er mer forsiktige), og jeg tror oppfordringen var nyttig. Vi har en facebookgruppe for ansatte og tidligere ansatte, og den har vi aldri fått noen reaksjon fra ledelsen på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted August 13, 2010 Author Report Share Posted August 13, 2010 Jeg synes det var for strengt. Han burde fått en advarsel, men å kaste ham ut av skolen og melde ham til helsetilsynet synes jeg var i drøyeste laget Jeg ville ikke lagt ut slike bilder selv, men de var jo anonymiserte ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clavicula Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Jeg kan ikke annet enn å le. At et røntgenbilde skal kunne være brudd på taushetsplikten...! *humre* Man skal være ganske gammeldags og firkantet for å i det hele tatt komme på at det er et problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.