Jump to content
Sykepleiediskusjon

Utveksling bangladesh eller namibia!


ramonama

Recommended Posts

Jeg lurer på å dra 4 uker til bangladesh eller namibia for feltobservasjon i forhold til bacheloroppgaven. Noen andre som har vært på utveksling? Hørte at lånekassen kunne dekke litt for reisen. Hvor mye penger må man kunne beregne å bruke? Noen andre erfaringer?:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei.

 

Jeg har ikke vært på utveksling, men jeg har jobbet på noen av de verste stedene i verden. Ikke som sykepleier, men som yrkessoldat.

Det er flott å høre at du har lyst til det, det kommer til å gi deg noen psykiske fortrinn. Du lærer deg selv å kjenne, dine styrker og dine begrensninger. Det er nyttig kunnskap du bærer med deg resten av livet.

Jeg kan love deg tøffe inntrykk det tar tid å svelge! For meg var det verste å se krigens sanne offer, barn på alder med min eldste sønn døde av sult og vannmangel, tilsynelatende uten at noen bryr seg. Så står vi her og dusjer i vann vi kan drikke, ungene har så mange leker at de ikke vet hvilken de skal leke med, vi kan legge oss mette hver kveld.

 

Jeg husker godt et besøk på et sykehus i det som i 2004 var verdens farligste by. Her ble det jobbet på spreng, men det var flere innkommende en kapasitet. Jeg kan sverge på at jeg så flere av personellet nesten to døgn på rad, ingen ville gå hjem! Alle ville hjelpe! Men man må sove, når det ingen ende vil ta.

 

Omsorgen er den samme, men forutsetningene forskjellige!

Det har vi ikke vondt av å se her oppe, det forandrer deg for livet. Til noe positivt!

 

Lykke til! Og takk til deg som velger å reise ut å gjøre en innsats, det vil du ikke angre på!

 

 

 

 

Jeg minner også om at www.shelterbox.no har åpnet er kontor i Norge og trenger sykepleiere og hjelpepleiere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy