Jump to content
Sykepleiediskusjon

Veiskille, sykepleier eller kontor


Medic82

Recommended Posts

Jeg har har lest litt frem og tilbake på dette forumet, og synes det er utrolig bra!

Jeg besluttet derfor å bli medlemm, slik at jeg kan få litt hjelp av dere her inne.

 

Jeg er snart 30år gammel, gift og har to sønner.

Jeg jobber som eiendomsmegler, og faller desverre ikke under overgangsløsningen som gjør at jeg må slutte i jobben min i 2011.

Jeg kan selvfølgelig gå hele utdannelsen og fortsette jobben min, eller jeg kan ta et annet jobb tilbud som rekrutteringskonsulent for et bemanningsselskap.

Før jeg begynnte å jobbe med salg, jobbet jeg i forsvaret. Jobben inneholdt mye reising i div krigs og krise områder og dette passet dårlig når minsten ble født.

 

Så begynnte jeg for en tid tilbake å savne en hektisk hverdag, en hverdag hvor jeg betydde noe for andre. Jeg utgjorde en forskjell, jeg respekterte meg selv for jobben jeg gjorde. Jeg var stolt av jobben min. Når noen spurte hva jeg jobbet med, kunne jeg entusiastisk fortelle hvor feiende flott jobben min var.

Nå føler jeg meg litt druknende i massen, jeg er ikke spesielt stolt av det jeg gjør, og jeg kjeder meg. Min nåværende jobb gjør selvfølgelig også at jeg kontinuerlig går rundt med tall og budjetter i hodet.

 

Plutselig etter at min kone var igjennom to keisersnitt, ble jeg litt undrende til denne fyren som drev anestesi. Etter jeg selv oppererte en skulder for et halvår siden, fikk jeg pratet litt med anestesisykepleieren og ble så fasinert av jobben hennes. Jeg forsvant i en kontrolert overdose, og så aldri damen igjen.

Men jeg har lest om faget, ringt gamle forsvarskolleger som jobbet i faget og blitt mer og mer interessert.

Jeg sitter altså litt forvirret tilbake med spørrende kompiser og kone...Skal du bli sykepleier?? Og jeg vet sannelig ikke selv...

 

Han ene anestesisykepleieren jeg snakket med sa det eneste negative på veien til anestesi, var selve jobben som sykepleier?

 

Kan noen fortelle meg litt om hverdagen til en sykepleier på sykehuset?

Vil en ikke skoleflink type komme seg gjennom studiene?

 

Vil det være lett å få seg jobb etter studiene, og vil jeg tjene greit, med tilegg og annet?

 

Er det noen her som kan fortelle meg mer om hverdagen i anestesi og hva får dere betalt?

 

Jeg trenger altså høre hvordan dere der ute opplever jobben og livet som sykepleier og spesialsykepleier.

Jeg trenger vel egentlig noen gode argumenter jeg kan bruke i mitt forvirrede hode.

 

All hjelp er god hjelp og jeg takker for ALLE svar....Både fra sykepleiere og anestesisykepleiere.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Hyggelig at du har lyst til å bli sykepleier. Håper vi kan hjelpe deg til å ta det rette valget.

Jeg har fortalt i en tråd om min hverdag på en kirurgisk avdeling, jeg linker til den her http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=492

Men egentlig er det vanskelig å fortelle om sin arbeidsdag, for det er så mye forskjellig, nettopp fordi vi jobber med mennesker som att på til er syke og tilstanden kan endre seg fort.Jeg likte veldig godt å jobbe på sykehus. Jeg gjør ikke det nå, men kjenner at jeg savner det.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit :)

Hyggelig at du har lyst til å bli sykepleier. Håper vi kan hjelpe deg til å ta det rette valget.

Jeg har fortalt i en tråd om min hverdag på en kirurgisk avdeling, jeg linker til den her http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=492

Men egentlig er det vanskelig å fortelle om sin arbeidsdag, for det er så mye forskjellig, nettopp fordi vi jobber med mennesker som att på til er syke og tilstanden kan endre seg fort.Jeg likte veldig godt å jobbe på sykehus. Jeg gjør ikke det nå, men kjenner at jeg savner det.

 

Hei og takk for det:-)

Jeg skal gå til linken og lese litt om det.

Det jeg lurte litt på er: hvorfor sluttet du på sykehus, og jobber du fortsatt med utdannelsen din?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sluttet på sykehus på grunn av min familiesituasjon.

Jobbet en stund ekstravakter, men fikk så dagjobb i et forskningsprosjekt. Nå er jeg hjemme med sykt barn og har mine drømmer om hva jeg vil jobbe med når han blir frisk og ja det er innen sykepleie :)

 

 

Godt å høre at du skal tilbake.

Huff, det hørtes ikke noe greit ut med sykt barn, jeg håper det ikke er alvorlig og at det bedrer seg snart.

Barnet ditt er i alle fall heldig som har en sykepleier mamma til å ta vare på seg:-)

Link to comment
Share on other sites

Takk for støtten :) Han har en langvarig alvorlig sykdom, men prognosen er god hos barn. Han har ME.

 

Tilbake til temaet ditt så har sykepleieforbundet en informasjonsbrosjyre om anestesisykepleie, jeg linker til den her så kan du se hva denne spesialiteten går ut på:

http://www.sykepleien.no/ikbViewer/Content/112939/anestesibrosjyre.pdf

Link to comment
Share on other sites

Takk for støtten :) Han har en langvarig alvorlig sykdom, men prognosen er god hos barn. Han har ME.

 

Tilbake til temaet ditt så har sykepleieforbundet en informasjonsbrosjyre om anestesisykepleie, jeg linker til den her så kan du se hva denne spesialiteten går ut på:

http://www.sykepleien.no/ikbViewer/Content/112939/anestesibrosjyre.pdf

 

 

La oss håpe poden blir så frisk som mulig! Det er så mange(ink meg) som før nesten tok for gitt å få friske barn, men sånn er det ikke.

Igjen, det er nok godt for poden din å ha en sykepleier i hus;-)

 

Du den brosjyren var artig. Jeg klarte ikke å finne fler av de på sykepleien.no. Vet du om det finnes slike for de andre fagområdene også?

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe poden blir så frisk som mulig! Det er så mange(ink meg) som før nesten tok for gitt å få friske barn, men sånn er det ikke.

Igjen, det er nok godt for poden din å ha en sykepleier i hus;-)

 

Du den brosjyren var artig. Jeg klarte ikke å finne fler av de på sykepleien.no. Vet du om det finnes slike for de andre fagområdene også?

 

Takk, ja vi får håpe at jeg kan være til litt hjelp.

 

Jeg vet ikke om det finnes flere slike brosjyrer, men går du inn her https://www.sykepleierforbundet.no/portal/page/portal/NSF?p_menu_id=17036 og trykker på menyen til venstre der det står faggrupper så kommer det opp en rekke vidreutdanninger man kan lese mer om. Det er veldig forskjellig hvor mye som står, men der finner man blant annet den brosjyren jeg linket til under anestesi,jeg har ikke vært inne på alle utdanningene og sett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy