Jump to content
Sykepleiediskusjon

Veiskille, sykepleier eller kontor


Medic82

Recommended Posts

Jeg har har lest litt frem og tilbake på dette forumet, og synes det er utrolig bra!

Jeg besluttet derfor å bli medlemm, slik at jeg kan få litt hjelp av dere her inne.

 

Jeg er snart 30år gammel, gift og har to sønner.

Jeg jobber som eiendomsmegler, og faller desverre ikke under overgangsløsningen som gjør at jeg må slutte i jobben min i 2011.

Jeg kan selvfølgelig gå hele utdannelsen og fortsette jobben min, eller jeg kan ta et annet jobb tilbud som rekrutteringskonsulent for et bemanningsselskap.

Før jeg begynnte å jobbe med salg, jobbet jeg i forsvaret. Jobben inneholdt mye reising i div krigs og krise områder og dette passet dårlig når minsten ble født.

 

Så begynnte jeg for en tid tilbake å savne en hektisk hverdag, en hverdag hvor jeg betydde noe for andre. Jeg utgjorde en forskjell, jeg respekterte meg selv for jobben jeg gjorde. Jeg var stolt av jobben min. Når noen spurte hva jeg jobbet med, kunne jeg entusiastisk fortelle hvor feiende flott jobben min var.

Nå føler jeg meg litt druknende i massen, jeg er ikke spesielt stolt av det jeg gjør, og jeg kjeder meg. Min nåværende jobb gjør selvfølgelig også at jeg kontinuerlig går rundt med tall og budjetter i hodet.

 

Plutselig etter at min kone var igjennom to keisersnitt, ble jeg litt undrende til denne fyren som drev anestesi. Etter jeg selv oppererte en skulder for et halvår siden, fikk jeg pratet litt med anestesisykepleieren og ble så fasinert av jobben hennes. Jeg forsvant i en kontrolert overdose, og så aldri damen igjen.

Men jeg har lest om faget, ringt gamle forsvarskolleger som jobbet i faget og blitt mer og mer interessert.

Jeg sitter altså litt forvirret tilbake med spørrende kompiser og kone...Skal du bli sykepleier?? Og jeg vet sannelig ikke selv...

 

Han ene anestesisykepleieren jeg snakket med sa det eneste negative på veien til anestesi, var selve jobben som sykepleier?