Jump to content
Sykepleiediskusjon

mye blod?


Guest Margrethe

Recommended Posts

Guest Margrethe

jeg har et sterkt ønske om å bli sykepleier og har søkt opptak til deltidsstudie der jeg venter på svar..

merker jeg er litt nervøs nå,på alt ;)

jeg lurer særlig på en ting.. egentlig mange ;)

er det veldig mye blod i løpet av studiet? som i rennende, åpne sår.. ulykker ol??

merker jeg kan reagere litt på slikt.. bli litt svimmel og kvalm.. kan dette evt læres?

synd hvis slike ting skal sette en stopper på en drøm..

Link to comment
Share on other sites

Jeg studerer på siste året nå, og har vært borti lite blod hittil :) Det kommer nok an på hvor du skal i praksis, men store åpne sår og ulykker treffer du neppe på i nevneverdig grad som bachelorstudent. Disse tingene havner i akuttmottak, og det er mer aktuelt hvis du skal videreutdanne deg.

 

Når det er sagt må du jo håndtere det dersom det oppstår blødning hos en pasient du har ansvar for. Du må også være komfortabel med å stikke/bli stukket, både med "vanlige sprøyter" og venfloner.

 

Men: Man venner seg til mye! Syns du skal gi det en sjangs, jeg. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli i stand til å håndtere avføring uten å få brekninger, men nå går det faktisk veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

jeg har et sterkt ønske om å bli sykepleier og har søkt opptak til deltidsstudie der jeg venter på svar..

merker jeg er litt nervøs nå,på alt ;)

jeg lurer særlig på en ting.. egentlig mange ;)

er det veldig mye blod i løpet av studiet? som i rennende, åpne sår.. ulykker ol??

merker jeg kan reagere litt på slikt.. bli litt svimmel og kvalm.. kan dette evt læres?

synd hvis slike ting skal sette en stopper på en drøm..

 

 

Jeg synes ikke skrekken din for blod skal stoppe deg :) Jeg vil tro at du venner deg til dette.

Nå er det ikke nødvendigvis så mye blod på et sykehus, men litt avhengig av hvor du er i praksis.

Du trenger jo ikke velge de mest blodfylte avdelingene til å begynne med.

Litt blod vil det likevel være på de fleste avdelinger om ikke annet så kan det jo blø litt fra venefloner og slikt når de fjernes.

Mange sykepleiere har noe de synes kan være litt vanskelig å takle, men vi venner oss til det meste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy