NurseB Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Er det noen som har en god oversikt over hva de ulike turnuskodene (F1, F2, F3 osv) innebærer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 F1 er "helgefridag". Alle SKAL ha en F1 i løpet av en uke. Vanligvis legges den til søndag, men har man arbeidshelg, legges den til fridag nærmest mulig helgen. F1 skal være minimum 36 timers fri F2 er vanlig fridag F3 er fridag som utløses dersom man i turnus står på jobb på over halvparten av de rød dagene (helligdager + søndager) i en gjennomsnittsberegnet periode. F3-dag må taes ut på en rød dag i den aktuelle perioden. F4 er dersom man velger å ta ut helligdagstillegg som fridag i stedet for utbetalt i lønn. F5 er erstatningsfridag, som utløses dersom en F1-dag faller på en helligdag. LEs mer her: https://www.sykepleierforbundet.no/portal/page/portal/NSF/VisArtikkel?p_document_id=113743&p_sub_doc_id=113743 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted November 24, 2010 Author Report Share Posted November 24, 2010 Hjertelig takk for hjelpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrkFryd Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 F1 er "helgefridag". Alle SKAL ha en F1 i løpet av en uke. Vanligvis legges den til søndag, men har man arbeidshelg, legges den til fridag nærmest mulig helgen. F1 skal være minimum 36 timers fri F2 er vanlig fridag F3 er fridag som utløses dersom man i turnus står på jobb på over halvparten av de rød dagene (helligdager + søndager) i en gjennomsnittsberegnet periode. F3-dag må taes ut på en rød dag i den aktuelle perioden. F4 er dersom man velger å ta ut helligdagstillegg som fridag i stedet for utbetalt i lønn. F5 er erstatningsfridag, som utløses dersom en F1-dag faller på en helligdag. LEs mer her: https://www.sykepleierforbundet.no/portal/page/portal/NSF/VisArtikkel?p_document_id=113743&p_sub_doc_id=113743 Hei, jeg lurer på hva som skjer hvis jeg blir ringt inn for å jobbe på en F3 dag? Er det noe ekstra tillegg da? Jeg jobber så mye søndager og noen helligdager at nesten alle røde dager er F3. Og jeg vet de kommer til å trenge meg i julen også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Reidun Posted May 13, 2015 Report Share Posted May 13, 2015 Jobber 1. Mai som er helligdager og får 133% til avsp i sommer når det stenges. Jobber så fredag aftenvakt og aftenvakt lørdag og dag vakt søndag i pinsen med 133% til avsp SALDO for å ha timer til stengte perioder. Men har jeg rett på mer fri når f2 dag kommer på mandag 2. Pinsedag . Jobber altså 4 røde dager i mai! Noen som kan svare meg.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts