Jump to content
Sykepleiediskusjon

psykisk syk psykiatrisk sykepleier


Guest Purple

Recommended Posts

Dette er noe jeg har grublet på lenge. For jeg er selv syk, sliter med en bi-polar diagnose. Jeg svinger som en berg og dalbane i saktefilm :P Tror jeg vil klare å starte utdanningen min nå som ting går bedre. Jeg ønsker å bli psykiatrisk sykepleier. Å ha en jobb hvor du hjelper mennesker. Og jeg vet at jeg har mye å bidra med!

Promlemstillingen er om jeg får drømmejobben og blir så syk at en innleggelse skal til. Hva skjer da? Hvordan skal det takles?

 

håper på mange svar så fort som over hodet mulig!! :)

Link to comment
Share on other sites

En av praksisene mine var på en psykiatrisk akuttpost. Under praksisperioden min fikk vi inn to helsearbeidere, en psykiatrisk sykepleier og en overlege. Begge disse ble innlagt med psykose.

 

De jobbet begge på sykehus, så for å unngå fremtidig stigma (det er dessverre fortsatt mye fordommer innen psykisk helse) ble de lagt inn på et annet sykehus en det de jobbet på.

 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Ingen mister jobben fordi de plutselig må innlegges på sykehus. Skjer det, så skjer det og er ikke noe som å takles. Det kan skje oss alle om det så er fysisk eller psykisk sykdom. Det som er viktig er at man ikke går på jobb når man føler seg syk.

Din erfaring fra psykiatrien vil nok hjepe deg til å sette deg inn i andre mennneskers opplevelse av å ha en psykisk sykdom.

Det er nok mange leger og sykepleiere som har et personlig bevisst eller ubevisst interesse i det feltet de velger å jobbe med.

Ønsker deg lykke til med studiene.

Og søker du litt på forumet så vil du se at det er flere sykepleiere her med bipolar lidelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei ,

jeg lurer kunne man jobbe som sykepleier etter akutt forbygaende psykose F23,0?

Jeg var kastet ut av arbeid nar lederen fikk vite om min diagnose jeg hadde i for og klaget til helsetilsynet.Na det er vurdert saken i helsetilsynet og pa grunn av dette og mye stress jeg fikk ny diagnose tilpasningsforstyrrelse .

Kunne ikke finne helsekrav til sykepleierne pa nettet, sa kan ikke finne svar.

 

MVH

Daiva

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy