Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praktisk test


Guest Gruer meg

Recommended Posts

Guest Gruer meg

Hei

 

Gør 1.året på sykepleier og skal snart ha praktisk test. Gruer meg så. :( Er så redd for at jeg skal stryke.Ikke huske prosedyrer, få hjerneteppe etc.. Noen som har noen tips til meg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre ingen tips, men det er nok veldig vanlig å føle det akkurat slik som du beskiver det. Det å være oppe i en praktisk test eller muntlig er for de fleste mye verre en skriftlig.Nettopp fordi man blir så nervøs. De fleste forstår dette og kanskje kan det hjelpe å si når du tar denne testen at du er nervøs. Ønsker deg lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mitt første tips: Ikke stress!

 

For det andre, les PPS-prosedyrene for det dere har gått igjennom - forsøk å visualiser det du skal gjøre om du leser hjemme.

Gjerne skriv det om til ditt språk, er ofte små ting som ikke er nevnt på PPS - så rensk opp i prosedyren slik at den matcher det du skal gjøre.

 

Ellers er det å ta det med ro før du skal inn å ta testen viktig. Om noe går galt; Du bommer på venen når du skal sette PVK etc - så er ikke det krise, men du må kunne takle det og likevel fullføre oppgaven.

 

-Delenn

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy