Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleier + synlig tatovering = sant?


Guest Irene

Recommended Posts

Guest Irene

Jeg er sykepleierstudent og skal begynne mitt 2. år nå i august. Utrolig fornøyd med studievalget mitt forresten! :)

 

Jeg har tre tatoveringer på armen. To sitat og en bokstav. De er ikke store, men synlige likevel. Tok min første tatovering før jeg visste at jeg skulle bli sykepleier, mens de to andre tok jeg for et par måneder siden. De er speilvendte og ingen kan tyde hva som er skrevet, med mindre de spør. Jeg har aldri tenkt at tatoveringer kan være en hindring for å bli sykepleier, men i det siste har jeg tenkt mye på om det egentlig er akseptert. Jeg har lest litt rundt på nettet, og har forstått at det ikke ser profesjonelt ut. Sykepleie er et utrolig spennende fag, og jeg ønsker og bli en dyktig og profesjonell sykepleier. Er redd tatoveringene vil gjøre at jeg ikke blir tatt seriøst :unsure: Dette gjør meg egentlig litt trist, for selv synes jeg tatoveringene mine er fine og syns ikke de skal fortelle om jeg er dyktig eller ikke. Jeg angrer ikke på tatoveringene mine (hvert fall ikke i dag), men når jeg leser at tatoverte sykepleiere ser uprofesjonelle ut, blir jeg engstelig. Jeg jobber på et sykehjem og har aldri opplevd kritikk mot tatoveringene mine (hvert fall ikke som jeg vet om). Mulig det er annerledes på sykehus? Dersom tatoveringene skulle være støtende, er det kanskje en mulighet å bruke tynn genser under uniformen? Eller er kanskje ikke det akseptert heller? <_<

 

Vel, uansett...

 

Hva tenker du om en sykepleier med tatovering(er)? Har jeg valgt feil yrke? Burde jeg angre? Vil jeg oppleve mer kritikk i sykehus? Burde man dekke til tatoveringen? Hva pleier i så fall du og gjøre?

 

Mange spørsmål på en gang... ^_^

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tatovering, men det er jo mange som har det, også sykepleiere. Ikke bry deg om det, det er ikke tatoveringene som gjør at man ikke blir tatt seriøst. Mitt råd er å glemme tatoveringene altså ikke tenk på dette, det betyr ikke noe.

Vi har forresten en tråd om temaet her på forumet også: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=1295&st=0

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sykepleiestudent og har synlig tatovering på armen. Får ingen negative tilbakemeldinger på den, det er heller spørsmål eller en kommentar fra pasienter i praksis eller på jobb :-) Selv tenker jeg ikke over det i hele tatt, så det behøver du ikke å bekymre deg over :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristina

Jeg er også student og har jobbet både på sykehus og sykehjem, og har heller lagt merke til at det er en samtaleåpner og en inngangsport heller at det er noe negativt. Jeg har en på hånden og en på underarmen, så de synes rimelig godt. De fleste, om ikke alle, har syntes det har vært morsomt/artig/fint. Så vidt jeg vet da, hehe. Vær stolt av tatoveringene dine du, det er definitivt ikke det som definerer om du blir en god sykepleier eller ikke! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy