Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praksis i psykiatrien


Misty

Recommended Posts

Jeg skal snart begynne i psykiatripraksis og lurer på om noen vil fortelle litt om hva jeg kan vente meg der?

Skal på en psykiatrisk akuttenhet. Hvilke typer oppgaver vil en kunne møte som som sykepleier/ sykepleierstudent i psykiatrien? Veldig spennende hvis noen vil fortelle litt! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også nysgjerrig på dette, så slenger meg på her :-) Gleder meg veldig til psykiatripraksisen, selv om det er en stund til enda. Alltid interessant og høre andres erfaringer, så håper noen vil dele :-)

Link to comment
Share on other sites

Denne praksisen er veldig spennende og alle de omstendighetene og "diagnosene" som berører pasientene er så omfattende at en ikke klarer å sette seg godt nok inn i alt på en liten praksisperiode. I psykiatrien er det mye miljøarbeid, de er fokus på å være til stede og trygge, andre ganger kan det være enkelte tegn som skal observeres.. Jeg jobbet der sammen med mange forskjellige profesjoner. Men det var vernepleiere og sykepleiere som hadde ansvaret for å legge dosetter og dele ut medisiner. Noen ganger (ved selvskading), var en nødt til å foreta sårstell. Ellers er det lite typiske sykepleieprosedyrer.. Det jeg likte best, var at alle var kledd i egne klær, noe som jeg følte gav mindre skille mellom personal og pasient. Det var en praksis med mye glede, latter, kortspill, leker, tårer og bekymring. Men absolutt en kjempegod erfaring jeg er glad for at jeg fikk :-)

(Jeg fikk også anledning til å være ansvarsvakt på slutten av praksisperioden)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar! Veldig spennende å høre dine erfaringer :)

Gleder meg til å begynne (samtidig som jeg gruer meg litt), tror det blir en utfordrende og annerledes praksis.

 

Kms: godt det er flere enn meg som er nysgjerrig :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy