Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ideer om andre alternativer som sykepleier?


avg2011

Recommended Posts

Hei, er utdannet sykepleier. Har lyst å prøve noe helt nytt sett bort i fra de tradisjonelle yrkene som sykepleier. Evt starte noe nytt, Har masse interesser som dyr, maling, alternativ helse, barn. Og har også en utdannelse som kostholds veileder. Føler at jeg må starte opp noe eget med tanke på at det kanskje er litt vel utradisjonelt, men har vilje til å gjøre det pluss har mye slekt som har gjort det samme der jeg kan spørre om råd. noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er ingen videreutdanning. Jeg hospiterte noen dager på patologisk avdeling av egen interesse, og fikk være med på obduksjoner sammen med en obduksjonstekniker. Han hadde begynt som portør, og endte opp med sin nåværende jobb etter å ha gått i lære. Han sa at alle i utgangspunktet kan bli obduksjonsteknikere, da det ikke er noen formell utdanning, men at søkere med helsefaglig bakgrunn helt klart vil bli foretrukket, og da spesielt sykepleiere og leger.

Hvor langt er du i studiet? Om du har kommet til sykehuspraksis og er interessert, så ringer du til patologisk avdeling og spør om du kan hospitere sammen med teknikere. De er som regel begeistret for besøk, da studenter flest er mest interessert i intensiv, operasjon og føde. Det var noen veldig lærerike dager, og anbefales på det sterkeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er ingen videreutdanning. Jeg hospiterte noen dager på patologisk avdeling av egen interesse, og fikk være med på obduksjoner sammen med en obduksjonstekniker. Han hadde begynt som portør, og endte opp med sin nåværende jobb etter å ha gått i lære. Han sa at alle i utgangspunktet kan bli obduksjonsteknikere, da det ikke er noen formell utdanning, men at søkere med helsefaglig bakgrunn helt klart vil bli foretrukket, og da spesielt sykepleiere og leger.

Hvor langt er du i studiet? Om du har kommet til sykehuspraksis og er interessert, så ringer du til patologisk avdeling og spør om du kan hospitere sammen med teknikere. De er som regel begeistret for besøk, da studenter flest er mest interessert i intensiv, operasjon og føde. Det var noen veldig lærerike dager, og anbefales på det sterkeste.

 

Jeg går 2.året. Så jeg skal på Haukeland i totalt 22 uker frem til sommeren. Da ber jeg altså om å hospitere utenom praksistiden?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hospiterte i praksistiden min, og avtalte med min daglige veileder om at jeg dro på obduksjon da de ringte og sa det var klart, men forskjellige veildere og sykehus kan ha forskjellige regler. Bare spør, i verste fall får du et nei. Det skal også sies at turnusleger har førsteprioritet når det kommer til å delta på obduksjoner, men de åpner armene for sykepleierstudenter og, dersom de har tid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy