Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praksis hos helsesøster?


Guest magga

Recommended Posts

Jeg hadde da jeg hadde psykiatripraksis! :D I tillegg så troor jeg vi skal ha det når vi har praksis i hjemmetjenesten.

 

Jeg synes det var veldig moro, men fy søren så sliten jeg ble! Det var slitsomt på en helt annen måte, en måte som jeg egentlig ikke klarer helt å beskrive. Nå fikk jeg være med på både det ene og det andre der, så det kan godt hende det var derfor. Men det var uansett veldig spennende, og veldig lærerikt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde da jeg hadde psykiatripraksis! :D I tillegg så troor jeg vi skal ha det når vi har praksis i hjemmetjenesten.

 

Jeg synes det var veldig moro, men fy søren så sliten jeg ble! Det var slitsomt på en helt annen måte, en måte som jeg egentlig ikke klarer helt å beskrive. Nå fikk jeg være med på både det ene og det andre der, så det kan godt hende det var derfor. Men det var uansett veldig spennende, og veldig lærerikt!

 

Det hørtes spennende ut! :) Hva slags ting var det du fikk være med på? Var det på en helsestasjon for barn, for ungdom eller på en skole (eller andre steder)?

Link to comment
Share on other sites

Det hørtes spennende ut! :) Hva slags ting var det du fikk være med på? Var det på en helsestasjon for barn, for ungdom eller på en skole (eller andre steder)?

 

Jeg var på skole. Fikk være med på grupper, vaksinering (observering) og individuelle samtaler. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest menurse

Jeg var i Folkehelsepraksis (helsefremmende og forebyggende sykepleie) på Hero i høst, 4 uker, sammen med helsesøster. Hun hadde ansvaret for helsen til alle asylsøkerne i byen og var stort sett på kontoret sitt på Hero der hun hadde samtaler når de kom nye til byen/landet, psykisk og fysiske plager hun kunen hjelpe med, og en del vaksinering, både av voksne og barn.

Et par dager i uken var hun på en helsestasjon i sentrum og hadde vanlige kontroller som alle barn skal ha, men barna til asylsøkere.

Veldig spennende å ha få vært med helsesøster litt i løpet av sykepleierstudiet! Begynte da å tenke på at dette kunne være noe å utdanne seg videre i etter hvert:) Denne helsesøsteren hadde jo en spesiell spennende jobb syntes jeg, og var som sagt ikke bare barn hun jobbet med heller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy