Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har fått 100% vikariat, men vil søke på en fast stilling


Guest Heidi

Recommended Posts

Jeg har akkurat takket ja til et årsvikariat i 100% på en ortopedisk avdeling ved det lokale sykehuset, som er rundt 30min unna der jeg bor. Samtidig har jeg dårlig erfaring fra samme avdeling i praksis. Jeg følte ikke at det var rom for å være ny der og det var mye stress. Jeg pinte meg gjennom hver vakt og husker det som en veldig tung periode. Fikk litt skrekken for sykehus, og har ikke ønsket å jobbe der siden. Jeg tenkte likevel å gi det en sjanse, kanskje vil det være annerledes nå som jeg er sykepleier.

 

Men denne uken ble det utlyst en fast stilling i hjemmetjenesten på 90% rett ved mitt hjem. Jeg har vært i praksis på den arbeidsplassen også og trivdes ganske godt. Tanken på en fast stilling virker forlokkende, og det er et stort pluss at det ligger så nærme. Bakdeler er mye kjøring på dårlige veier og lite "team-følelse" i forhold til hva jeg er vant til i mitt nåværende vikariat som er på en institusjon.

 

Jeg har lyst til å søke på denne stillingen, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til å gå opp. Etter planen skal jeg begynne på sykehuset om en måned. Men om jeg får fast stilling føler jeg helt klart at det er et godt valg å ta. Noen med lignende erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke å være kritisk, men jeg sliter med å få helt taket på hva du egentlig lurer på..? Lurer du på hva du skal gjøre mtp. kontrakter o.l., dersom du får tilbud om fast jobb i hjemmetjenesten (HT)? Eller lurer du på hvilken jobb du skal velge? Ut ifra hva du skriver her, så høres det nesten ut som om du har bestemt deg allerede. Har aldri jobbet i HT som sykepleier selv, men har inntrykket av at man står mye alene nettopp fordi man som oftest drar alene til brukerne. Er dette noe du kunne være komfortabel med?