Guest Bonaqua Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 Jeg har lett etter tråder om utveksling under sykepleiestudiet (mulig det går an å søke i ett søkefelt, men ikke på mobil). Er det mulig å ha flere utenlandsopphold under bachelorutdanningen? F.eks. et kortere opphold og et lengre? Hvor er det isåfall mulig? Hvilke land anbefales det å utveksle i, og hvorfor? Følerange sykepleiestudenter reiser til Tanzania eller Australia, er det noen spesiell grunn til det? Har noen vært i Danmark på utveksling? Sveits? Hvilke land har kommet langt innen sykepleie? Trenger ikke svare på alle spørsmålene :-) På forhånd takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kantarell Posted April 8, 2015 Report Share Posted April 8, 2015 Eg veit at på høgskulen i Bergen kan du reise til Australia 4 semester og til andre land 5 eller 6 semester. Om det er å anbefale er ei anna sak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted April 9, 2015 Report Share Posted April 9, 2015 Har hørt fra studenter som har vært i Australia, at der har de kommet veldig langt, og er veldig avanserte. Det var et tøft, men veldig lærerikt semester for de som var der. Mer likt som i Norge enn f.eks Tanzania som også mange reiser til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Insipidus Posted April 11, 2015 Report Share Posted April 11, 2015 Hvilke utvekslingssteder varierer litt fra skole til skole. Jeg hadde ikke mulighet til å reise hjemmefra et helt semester eller ta en hel praksis i utlandet pga små barn. Løsningen ble ENM som er et 4 uker langt program. En uke med forberedelser hjemme, 2 uker ute og en uke til oppsummering og avslutning hjemme. Lærerikt og gjennomførbart for de fleste. Jeg fikk venner fra flere ulike land, samt et innblikk i det andre landets helsevesen. Selv om Europeiske land er relativt likt organisert er det store forskjeller i kultur, hygiene og prosedyrer. Spennende! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.