Jump to content
Sykepleiediskusjon

Utveksling


Guest Bonaqua

Recommended Posts

Guest Bonaqua

Jeg har lett etter tråder om utveksling under sykepleiestudiet (mulig det går an å søke i ett søkefelt, men ikke på mobil).

 

Er det mulig å ha flere utenlandsopphold under bachelorutdanningen? F.eks. et kortere opphold og et lengre? Hvor er det isåfall mulig?

 

Hvilke land anbefales det å utveksle i, og hvorfor? Følerange sykepleiestudenter reiser til Tanzania eller Australia, er det noen spesiell grunn til det?

 

Har noen vært i Danmark på utveksling? Sveits? Hvilke land har kommet langt innen sykepleie?

 

Trenger ikke svare på alle spørsmålene :-) På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Har hørt fra studenter som har vært i Australia, at der har de kommet veldig langt, og er veldig avanserte. Det var et tøft, men veldig lærerikt semester for de som var der. Mer likt som i Norge enn f.eks Tanzania som også mange reiser til.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke utvekslingssteder varierer litt fra skole til skole. Jeg hadde ikke mulighet til å reise hjemmefra et helt semester eller ta en hel praksis i utlandet pga små barn. Løsningen ble ENM som er et 4 uker langt program. En uke med forberedelser hjemme, 2 uker ute og en uke til oppsummering og avslutning hjemme. Lærerikt og gjennomførbart for de fleste. Jeg fikk venner fra flere ulike land, samt et innblikk i det andre landets helsevesen. Selv om Europeiske land er relativt likt organisert er det store forskjeller i kultur, hygiene og prosedyrer. Spennende!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy