Jump to content
Sykepleiediskusjon

Voksen student


Shania

Recommended Posts

Hei!

Det er sikkert flere her som har startet opp sykepleierstudiet som voksen og etablert.

Jeg har planer om å søke i 2017 da jeg er ferdig med generell studiekompetanse. Da er jeg 36 år, to barn på 13 og 15, samboer uten felles barn. Vi har huslån.

Hvordan får dere økonomien til å gå rundt? Hva med huslånet? Vi tok opp huslån i 2012 og har 5 års rentefritt lån på topplånet. Topplånet er ikke ferdig nedbetalt før etter 6. året. I tillegg har vi hovedlån og lån fra kommunen. (dette vi måtte for å få lån da vi måtte ha 15 % egenkapital). Pleier banken å være grei mens du er student og vil tjene bedre når du er ferdig utdannet?

 

Tar i mot alt av tips og triks. Har allerede nå fått meg ekstrajobb som pleiermedarbeider på sykehjem i tillegg til min 100% jobb og studerer 2 kvelder i uken på voksenopplæring.

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg har mye erfaringer med det selv enda, har jeg et inntrykk av at de fleste banker er ganske fleksible i forbindelse med studier. Kjenner flere etablerte og voksne på avdelingen her som har tatt videreutdanninger, og stort sett får jeg inntrykk av at det er nokså uproblematisk. Det kan dog hende at du blir nødt til å ta et studielån ved siden av da. Det blir nok min plan når jeg forhåpentligvis begynner videreutdanning til høsten. Det er vel uansett ikke verre enn å ta en telefon til banken. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja, planen her er og studielån og stipend, samt jobbe utenom. Snart ferdig med eksamener for denne våren, og klar for nytt og siste år med videregående skole på kveldstid. Da har jeg endelig studiekompetanse. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy