Jump to content
Sykepleiediskusjon

Forvirret soon to be sykepleierstudent


Guest Anette

Recommended Posts

Guest Anette

Skal studere sykepleie til høsten, men er så forvirret etter å ha prøvd å lete meg frem på internett om hvilket studiested som er bra her i Norge. Står mellom Oslo og Trondheim, lest mye negativt om begge stedene. Frister veldig å studere i Trondheim med tanke på at det er en såppas bra studentby, men finner ikke så mye informasjon om sykepleierutdanningen der. Noen som har noen tips og råd til en forvirret soon to be student?

Link to comment
Share on other sites

Jeg studerte sykepleie i Trondheim. De problemer som var den den utdanningen har jeg hørt igjen fra andre studiesteder. Tror ikke skolen i utgangspunktet har så innmari mye å si. Tenk på hvilken by du ønsker å bo i, hvor er det lett å knytte nettverk mv. Trondheim er en knall studentby!! Hvis du er i tvil om hvilken skole du skal velge, les studieplanene. De er omtrent tilnærmet like (ish) ved de fleste skoler med noen variasjoner. Eneste jeg ville vært betenkt med er om det i stor grad er lagt opp til selvstudium. Dette kan være noe tungt stoff å tilegne seg om man har lite erfaring fra tidligere, da spesielt anatomi, fysiologi mm. I tillegg har Øya et superb bibliotek. Som sagt, anbefaler Trondheim som studentby!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Tone

Jeg mener studiested har liten betydning. Du kommer til å lære det meste etter du har fullført. Gikk på en av de skolene med bra rykte, men føler det var mer snakk om etikk enn om det jeg faktisk driver med. Har lært det meste i praksis, så jeg hadde nok vært akkurat den samme sykepleieren i dag dersom jeg gikk på en annen skole :)
Har hørt at Trondheim ikke er sånn kjempebra, men som nevnt over, flytt til den byen du vil bo i. Kjenner mange, og jobber med mange som gikk i Trondheim, og alle er veldig flinke sykepleiere :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy